۲۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۱۸۷۶۱۸
در دهه ولایت صورت می گیرد؛

پخش ویژه برنامه درس هایی از نهج البلاغه از صداوسیمای خوزستان

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل صدا و سیمای مرکز خوزستان با اشاره به پخش برنامه درس هایی از نهج البلاغه به دو زبان فارسی و عربی اظهار داشت: این برنامه برگرفته از سخنان آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان تولید شده است.
نهج البلاغه

مسلم رحیمی، مدیر کل صدا و سیمای مرکز خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به برگزاری جشن های متنوع و گوناگون در نقاط مختلف استان خوزستان با حضور پرشور مردم در دهه ولایت اظهار داشت: برنامه عید تا عید با هدف پوشش جشن های دهه ولایت که با حضور علما و مردم برگزار می شود در حال تولید است.

رحیمی با اشاره به پخش برنامه درس هایی از نهج البلاغه به دو زبان فارسی و عربی اظهار داشت: این برنامه برگرفته از سخنان آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان تولید شده است.

وی در ادامه گفت: درس هایی از نهج البلاغه آیت الله موسوی جزایری از صدا و سیمای استان خوزستان به دو زبان فارسی و عربی و شبکه ماهواره ای الاهواز پخش می شود و به 114 نفر از شرکت کنندگان در مسابقه پایانی این برنامه جوایز نفیسی از سوی دانشگاه امیرالمومنین(ع) اهدا خواهد شد.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز خوزستان از تولید گزارش خبری با عنوان «خوزستان دروازه ورود تشیع به ایران» خبر داد و افزود: درس هایی از علما با موضوع غدیر آماده پخش است.

پوشش مراسم های بازسازی واقعه غدیر در خوزستان

رحیمی به بازسازی واقعه غدیر در شهرستان های استان خوزستان اشاره کرد و افزود: صداوسیمای مرکز خوزستان مراسم های بازسازی واقعه غدیر در شهرستان ها را پوشش خواهد داد.

وی با اشاره به اجرای جشن ویژه ای در محل صداوسیمای خوزستان به مدت دو روز در شب و روز غدیر و پس از آن تصریح کرد: در این جشن قومیت های گوناگون با نمایش آیین های سنتی، وحدت و همدلی اقوام خوزستانی را به نمایش می گذارند.

پخش زنده اجتماع بزرگ غدیریون در شهرستان کارون از شبکه های ملی

رحیمی از برگزاری اجتماع بزرگ مردم شهرستان کارون را در مصلی کوت عبدالله در روز عید غدیر خبر داد و گفت: هماهنگی های لازم جهت پوشش این مراسم از شبکه های سراسری از جمله شما، الکوثر و العالم صورت گرفته و تلاش جهت هماهنگی با شبکه های یک و دو نیز هستیم.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز خوزستان افزود: کلیپ هایی از سفرهای رهبرمعظم انقلاب به خوزستان آماده شده است که در این ایام در برنامه پخش قرار می گیرند.

وی به برگزاری مسابقه ای با همکاری دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) اشاره و تصریح کرد: در این مسابقه به شش نفر از شرکت کنندگانی که بهترین برداشت را از نامه امیرمؤمنان به امام حسن مجتبی(ع) داشته باشند جوایز ارزنده ای اهدا خواهد کرد.

رحیمی در پایان تصریح کرد: پخش برنامه های زنده رادیویی نیز از مکان هایی زیارتی استان از جمله آرامگاه دعبل خزاعی و حرم مطهر علی بن مهزیار اهوازی و مکان های زیارتی در دهه ولاست را در دستور کار قرار داده ایم./9464/ت302/غ

ارسال نظرات