۲۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۱
کد خبر: ۱۸۷۷۲۸

کشتار مسیحیان قبطی در مصر

خبرگزاری رسا ـ از زمان برکناری محمد مرسی در کودتای روز سوم ژوئیه امسال، قبطی ها به دلیل حمایت از ارتش و تبانی علیه محمد مرسی، در مواردی توسط عده ای از افراط گرایان سلفی مورد حمله قرار گرفته‌اند.
مسيحيان قبطي مصر

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه بی بی سی فارسی به نقل از منابع امنیتی مصر گفت: مهاجمان نا‌شناس به یک مراسم عروسی در بیرون یکی از کلیساهای مسیحیان قبطی در شمال قاهره حمله کرده و سه نفر را کشته‌اند. یکی از قربانیان دختری هشت ساله است.


به گفته این شبکه؛ هویت دو مهاجم که سوار یک موتورسیکلت بودند و مردمی که کلیسا را ترک می کردند به رگبار گلوله بستند، روشن نیست. در اثر این حمله همچنین 12 نفر دیگر زخمی شده و حالشان وخیم است.


به گفته بی بی سی؛ از زمان برکناری محمد مرسی در کودتای روز سوم ژوئیه امسال، قبطی ها به دلیل حمایت از ارتش و تبانی علیه محمد مرسی، در مواردی توسط عده ای از افراط گرایان سلفی مورد حمله قرار گرفته‌اند.


گفتنی است اسقف تواضروس، رهبر قبطی های مصر، در ماه ژوئیه از اقدام ارتش حمایت کرده بود.


حامیان آقای مرسی در اعتراض به برکناری او توسط ارتش در اوایل ماه ژوئیه راهپیمایی‌های مداومی را درقاهره، پایتخت و شهرهای دیگر انجام دادند که از آغاز درگیری معترضان با نیروهای امنیتی، صد‌ها نفر که اکثر آن‌ها از حامیان گروه اسلامگرای اخوان المسلمین هستند کشته شده‌اند.


آقای مرسی که به همراه تعدادی دیگر از سران اخوان المسلمین در بازداشت بسر می‌برد، قرار است ماه آینده محاکمه شوند.
/1421/1409/ح

ارسال نظرات