۰۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۱۸۸۱۹۲

ارسال 144 مقاله به دبیر خانه کنگره ابن شهر آشوب ساروی

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ظهر امروز در دیدار با رییس قوه قضائیه از ارسال 144 مقاله به دبیرخانه این کنگره در استان خبر داد.
مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ظهر امروز در دیدار با رییس قوه قضایه کشور اظهار داشت: کنگره بین المللی ابن شهرآشوب ساروی 29 و 30 آبان به مدت دو روز در ساری و یک روز در قم برگزار می شود.

 

حجت الاسلام ابراهیمی افزود: مقالات این کنگره به همه مراکز علمی درون مرزی و برون مرزی به سه زبان انگلیسی، عربی و فارسی فرستاده می شود.

 

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی مازندران با بیان این که کمیته مقالات فرستاده شده را ارزیابی کرده است، افزود: از کشورهای نیویورک، هلند، پاکستان و عراق هم مقاله آمده است.

 

حجت الاسلام ابراهیمی افزود: تاکنون کنگره های سلمان هراتی، سعیدالعلما و طالب آملی را برگزار کردیم و از عالم بزرگ ابن شهرآشوب، 20 جلد کتاب و نسخه های خطی هم وجود دارد.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در ادامه سخنان خود بیان کرد: 114 مقاله در اختیار دبیرخانه قرار گرفت که از این تعداد 75 مقاله برگزیده، انتخاب و که 45 مقاله قابلیت چاپ دارد.

 

حجت الاسلام ابراهیمی، احیاء آثار علمی ابن شهر آشوب ساروی را یکی از برنامه های مهم کمیته علمی کنگره اعلام کرد و افزود: کتاب المناقب به زبان اردو در هند ترجمه شد و در اختیار دبیر خانه کنگره قرار گرفت.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران  از ساخت میدان ابن شهرآشوب ساروی در مرکز استان خبر داد و گفت: کتابخانه ای نیز در مازندران به نام ابن شهر آشوب ساروی نامگذاری شد.

 

دبیر کنگره ملی ابن شهر آشوب ساروی، شناخت نامه علمای استان از زمان قاجار تاکنون  و تاثیر فعالیت های کنگره برای نسل جوان جامعه از بر نامه های جنبی این کنگره به شمار می رود./950/پ202/ب

ارسال نظرات