۱۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۶
کد خبر: ۱۸۹۱۶۱

اعتصاب گسترده یونانی‌ها علیه ریاضت اقتصادی

خبرگزاری رسا ـ دولت یونان: برای دریافت وام از بانک مرکزی اروپا و صندوق بین المللی پول، مجبور به تن دادن به شرایط آنها مبنی بر تشدید تدابیر ریاضتی و کاهش هزینه ها هستیم.
اعتصاب و اعتراضات مردم يونان عليه رياضت اقتصادي

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه خبری یورونیوز گفت: هم زمان با ورود نمایندگان اتحادیه اروپا، بانک مرکزی اروپا و صندوق بین المللی پول به آتن، مردم یونان اعتصاب سراسری را از صبح روز چهارشنبه آغاز کرده اند.


این اعتصاب در ادامه اعتصاب ها و اعتراضاتی است که علیه تدابیر ریاضت اقتصادی در این کشورِ بحران زده منطقه یورو صورت می گیرد.


به گزارش این شبکه؛ پرسنل اداری دانشکده پلی تکنیک آتن نیز روز دوشنبه در اعتراض به تعدیل نیرو در این دانشکده و در بسیاری دیگر از ادارات دولتی دست به اعتصاب و تظاهرات زدند. این تعدیل نیرو در مجموع شامل برکنار شدن 12 هزار و پانصد کارمند دولت می شود.


یورونیوز در ادامه به نقل از معترضان افزود: اگر دولت تدابیر ریاضتی خود را ادامه دهد این خطر وجود دارد که هرگز نتوانیم تحصیلاتمان را ادامه دهیم. اگر این تعدیل نیرو صورت گیرد، ما باید خودمان هزینه تحصیلی را بپردازیم و در این صورت ما قادر به ادامه تحصیل نخواهیم بود.


همچنین این شبکه به نقل از دولت یونان ادامه داد: برای دریافت وام از بانک مرکزی اروپا و صندوق بین المللی پول برای نجات اقتصاد کشور، مجبور به تن دادن به شرایط آنها مبنی بر تشدید تدابیر ریاضتی و کاهش هزینه ها هستیم./1421/1409/ح

ارسال نظرات