۱۶ آبان ۱۳۹۲ - ۰۶:۲۸
کد خبر: ۱۸۹۲۰۹
حجت الاسلام سرلک:

برای حسینی شدن باید مجاهدانه دین داری کرد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام سرلک، نماینده ولی فقیه در دانشگاه هنر گفت: این که انسان تنها به عبادات خود بپردازد و قدمی برای یاری امام زمان(عج) و نصرت و پیروزی دین برندارد شاید نهایتا به بهشت منتهی شود اما حاصل چنین سبک دین داری تنهایی امام زمان است.
حجت الاسلام علي سرلک نماينده ولي فقيه در دانشگاه هنر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام علی سرلک، نماینده ولی فقیه در دانشگاه هنر، شب گذشته در هیأت فداییان حسین در معراج الشهدای اصفهان با تأکید بر نقش خداشناسی در آرامش انسان در زندگی گفت: انسان پیش از رسیدن به خدا همواره در تلاطم است و تنها با خداست که انسان به آرامش می رسد.

 

حجت الاسلام سرلک در ادامه تصریح کرد: گاهی انسان بر سر یک نگاه غلط یا یک گرایش اشتباه و یا بی تدبیری از خداوند متعال فاصله می گیرد، در دنیا دو ولایت وجود دارد، یکی ولایت خدا و دیگری ولایت شیطان و ظلمات که گرایش به شیطان و ولایت او حاصل گناهان و سیئات انسان است.

 

وی مودت و محبت اهل بیت را راه رسیدن به خداوند ذکر کرد و افزود: برخی با مشاهده مجالس عزاداری اهل بیت مذهب شیعه را تعبییر به مذهب غم و افسردگی می کنند غافل از آن که این مجالس نعمتی است از جانب خدا که به محبین و شیعیان ائمه عطا شده برای رهایی از غم ها و آلودگی های دنیا.

 

نماینده ولی فقیه در دانشگاه هنر منتخب بودن را از صفات برجسته عزادارن امام حسین(ع) برشمرد و اظهار داشت: این که اشخاص از سرگرمی ها و مشاغل روزمره خود دست برداشته و به روضه های اباعبدالله می آیند و به عزاداری برای حضرت می پردازند نشان از انتخاب شدن آنها از سوی خداوند متعال دارد.

 

وی محبت اهل بیت را سرمایه محبین ائمه خواند و ابراز داشت: داشتن محبت سرآغاز کار است، انسان باید با حسین زندگی کند و کسی حقیقتا با حضرت زندگی می کند که از آبرو، جوانی و تمام زندگی خود در راه سیدالشهدا می گذرد، معصیت و گناه انسان را از حضرت دور می کند و با حسینی بودن و حسینی شدن مغایرت دارد و افراد گناهکار فقط دارای محبت امام حسین هستند و با این محبت نمی توانند وصال حقیقی به خداوند پیدا کنند.

 

حجت الاسلام سرلک خاطرنشان کرد: اشخاصی که برای دنیا زندگی می کنند و دین بازیچه ای است برای آنها قطعا دچار خسران و زیان هستند، جلسات روضه امام حسین باید علاوه بر شور دارای شعور باشد و انسان باید از این جلسات به دین داری حقیقی و شعور در دین دست پیدا کند.

 

نماینده ولی فقیه در دانشگاه هنر افزود: مجلسی که در آن شور باشد ولی بیان معارف دین و شعور در آن نباشد مانند اذانی است که نمازی با آن خوانده نشود، اما اگر شعور دینی باشد و انسان به معارف دین دست پیدا کند انسان هایی به وجود می آیند مانند رزمندگان 8 سال جنگ تحمیلی که رشادت های آنان در طول جنگ تداعی کننده واقعه کربلاست و رزمندگان اثبات کردند اگر در جریان کربلا حضور داشتند قطعا به یاران امام افزوده می شد و قطعا جان خود را فدای حضرت می کردند.

 

وی دین داری مجاهدانه را شرط حسینی شدن دانست و ابراز داشت: اگر در اعمال و عبادات خود تمرین هزینه شدن برای امام را نکنیم شاید به خاطر این اعمال به بهشت دست پیدا کنیم اما امام زمان خود را تنها گذاشته ایم و فقط به فکر خودمان و رسیدن به بهشت بوده ایم زیرا دین داری که شخص را در سطح نصرت ولی خدا بالا نبرد تنها ممکن است به درد خود شخص بخورد.

 

حجت الاسلام سرلک دین داری مجاهدانه را دین داری عاری از رذائل و مفاسد اخلاقی توصیف کرد و گفت: دین داری که در آن روحیه جهادی نباشد و مجاهدت در آن جایی نداشته باشد همراه با رذائل اخلاقی می شود و به دلیل همین رذائل اخلاقی و سستی ایمان این رذائل از سوی شخص توجیه می شود.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: دین داری که در آن مجاهدت نباشد و دین داری که دارای روحیه مجاهدت نباشد منتظر امام قائم نیست بلکه منتظر امام غائب است و شخص می خواهد تنها به اعمال خود برای خلاصی از جهنم و دستیابی به بهشت و نعمات آن برسد و وظیفه ای جهت نصرت و یاری امام زمان و دین خدا به دوش او نباشد./939/پ202/ب

ارسال نظرات