۰۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۱۹۰۵۷۲

چند خبر کوتاه از جنوب غرب کشور

خبرگزاری رسا ـ اعلام فراخوان چهارمین همایش شعر عاشورایی خاک و خورشید و برگزاری کنگره بی بی حکیمه در کهگیلویه و بویر احمد از مهم ترین عناوین چند خبر کوتاه از جنوب غرب است.
خبرکوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در خوزستان، علیرضا مهدویان پور، مدیر مرکز آفرینش های هنری شهرستان دزفول، از اعلام فراخوان چهارمین همایش استانی شعر عاشورایی «خاک و خورشید» خبر داد.

وی با بیان این که همایش شعر عاشورایی «خاک و خورشید» با هدف ترویج فرهنگ و اندیشه عاشورایی برگزار می شود، اظهار داشت: مذهب و ادبیات دو گرایش مهم و دیرینه مردم ایران است و پیوند آن ها در قالب این همایش می تواند راه گشایی در جهت ترویج مذهب و هنر در جامعه باشد.

مهدویان پور با اشاره به استقبال شاعران از این همایش در دوره های گذشته اظهار داشت: چهارمین همایش شعر عاشورایی «خاک و خورشید» با حضور شاعرانی از استان های خوزستان، ایلام، بوشهر، چهارمحال بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، و لرستان برگزار می شود.

وی به شرایط شرکت در این جشنواره اشاره و تصریح کرد: این همایش در گستره استان خوزستان برگزار می شود و  شاعران از ارسال اشعاری که در دیگر همایش های ادبی برگزیده شده اند، خودداری کنند.

مدیر مرکز آفرینش های هنری شهرستان دزفول با بیان این که شرکت کنندگان باید مشخصات کامل، شماره تلفن و آدرس خود را همراه با شعر خود به دبیرخانه این همایش ارسال کنند، تصریح کرد: استفاده از مضامین و موضاعاتی که به روزگار معاصر مرتبط است، امتیازی ویژه دارد.

مهدویان پور با بیان این که این همایش در دو بخش شعر آزاد و کلاسیک برگزار می شود، اظهار داشت:  مهلت ارسال آثار 23 آذر ماه 92 و زمان برگزاری همایش، نیمه ی نخست دی ماه 92 می باشد.

وی با اشاره به شیوه های ارسال آثار به چهارمین همایش شعر عاشورایی «خاک و خورشید» خاطر نشان کرد: علاقه مندان جهت شرکت در این همایش آثار خود را در قالب word و با فونت lotus، به آدرس الکترونیکی  khakvakhorshid@yahoo.com ارسال کنند.

برگزاری کنگره بی بی حکیمه در کهگیلویه و بویر احمد

امین کمالوندی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری نخستین کنگره ملی حضرت بی‌بی‌ حکیمه(س) خبر داد.

 وی با اشاره به زمان برگزاری این کنگره خاطر نشان کرد: کنگره بی بی حکیمه در شهریورماه سال 93، همزمان با هفته کرامت برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: به‌دلیل این‌که شخصیت معنوی بزرگی که این دخت گرامی امام موسی کاظم(ع) دارد و برای همه اهالی جنوب کشور و کشورهای حاشیه خلیج فارس شناخته شده است، لازم دیدیم که ابعاد شخصیتی آن حضرت بیش از پیش به دوستدارانش معرفی شود.

کمالوندی معرفی این بارگاه را به‌ عنوان چهارمین حرم اهل بیت(ع) در کشور پس از مشهد مقدس، قم و شیراز از دیگر اهداف برگزاری این کنگره دانست و افزود:  یکی دیگر از اهداف برگزاری کنگره ملی حضرت بی‌بی‌ حکیمه(س) پاسخ به مطالبات به حق مردم استان در زمینه معرفی شخصیت آن بزرگوار بود که ما را بر آن داشت تا رایزنی‌های خود را برای رسیدن به مقصود دوچندان کنیم.

اعلام فراخوان ششمین جشنواره شعر دفاع مقدس در لرستان

محمدتقی عزیزیان، معاون ادبیات اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان از توزیع فراخوان ششمین جشنواره شعر دفاع مقدس در استان خبرداد و افزود: این جشنواره در چهار محور شامل شعر مقاومت، شعر دفاع مقدس، شعر کودک و دفاع مقدس،بهره‌گیری از مضامین عاشورایی در شعر دفاع مقدس برگزار می‌شود.

وی با بیان این که ششمین جشنواره شعر دفاع مقدس در لرستان امسال به میزبانی شهرستان کوهدشت برگزار می‌شود، اظهار داشت:  مهلت ارسال آثار در موضوعات تعیین شده تا 25 آذر ماه اعلام شده و زمان برگزاری جشنواره نیز متعاقباً اعلام خواهد شد.

عزیزیان تصریح کرد:  علاقه مندان به شرکت در این جشنواره شعر می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره واقع در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان و یا اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کوهدشت ارسال کنند.

همایش زندگی ایرانی به سبک اسلامی در اندیمشک برگزار می‌شود

حمیده بزرگی، مدیر مؤسسه قرآنی نغمه‌های آسمانی شهرستان اندیمشک، از برگزاری همایش زندگی ایرانی به سبک اسلامی در اندیمشک خبر داد و گفت: این همایش ساعت 15 ، سوم آذر ماه در محل تالار فرهنگ شهرستان اندیمشک برگزار شد.

وی تحقق سبک زندگی اسلامی را یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب دانست و تصریح کرد: این همایش با حضور دانشجویان و دانش‌آموزان دختر و پسر شهرستان اندیمشک برگزار شد.

بزرگی در ادامه گفت: این همایش به همت اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خوزستان، اداره تبلیغات اسلامی اندیمشک و شورای شهر اندیمشک به همراه مؤسسه قرآنی نغمه‌های این شهرستان برگزارکنندگان همایش زندگی ایرانی به سبک اسلامی برگزار شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: رائفی‌پور، سخنران اصلی همایش زندگی ایرانی به سبک اسلامی در اندیمشک بود./9464/د101/غ

ارسال نظرات