۰۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۶
کد خبر: ۱۹۱۰۸۶

تمدید معافیت 9 کشور از تحریم ایران

خبرگزاری رسا ـ تمدید معافیت ها علاوه بر چین، هند و کره جنوبی، کشورهای دیگری از جمله ترکیه، تایوان، مالزی، آفریقای جنوبی، سنگاپور و سریلانکا را نیز در بر خواهد گرفت.
خريداران نفت ايران

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، دویچه وله آلمان در خبری گفت: وزارت خارجه آمریکا معافیت چین، هند، کره جنوبی و شش کشور دیگر از قانون تحریم نفت ایران را برای شش ماه دیگر تمدید کرد.


قابل ذکر است بر اساس قانون تحریمی که علیه ایران و به خاطر برنامه صلح آمیز هسته‌ای جمهوری اسلامی به صورت یک جانبه از سوی ایالات متحده اعمال شده بود، آمریکا باید اطمینان حاصل کند که مصرف کنندگان اصلی نفت‌خام ایران، از میزان واردات خود از این کشور کاسته‌اند، و در صورت پایبندی به این قانون، برای واردات حداقلی، از معافیت برخوردار خواهند شد.


به گزارش دویچه وله؛ تمدید معافیت ها علاوه بر چین، هند و کره جنوبی، کشورهای دیگری از جمله ترکیه، تایوان، مالزی، آفریقای جنوبی، سنگاپور و سریلانکا را نیز در بر خواهد گرفت.


تمدید معافیت این کشورها و البته ادامه تحریم های سابق، چند روز پس از توافق ایران و گروه 1+5 بر سر مسئله هسته‌ای صورت گرفته است؛ توافقی که بر اساس آن قرار است در یک بازه شش‌ماهه، هر دو طرفِ قرارداد حسن نیت خود را نشان دهند.
/1421/1409/ح

ارسال نظرات