۰۹ آذر ۱۳۹۲ - ۲۲:۲۹
کد خبر: ۱۹۱۱۰۲

نمایشگاه «اسلام اکسپو» در فنلاند برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ سومین نمایشگاه اسلامی کشور فنلاند با عنوان "اسلام اکسپو" هفته گذشته در شهر هلسینکی،‌ پایتخت این کشور برگزار شد.
نمايشگاه

 

 

به گزارش خبرگزاری رسا، "یورکی کتاینن" نخست وزیر فنلاند در حاشیه برگزاری نمایشگاه امسال اسلام اکسپو گفت: اندیشه گفت‌وگو در دین اسلام از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: در فنلاند نزدیک به 30 جمعیت اسلامی وجود دارد که همچنان رو به افزایش است، این جمعیت‌ها باید با یکدیگر متحد شوند و اندیشه‌های اسلامی را علنی سازند.

نخست وزیر فنلاند همچنین تأکید کرد: قاره اروپا دین اسلام را به اشتباه شناخته است؛ ما اطلاعات بسیار کمی از دین اسلام داریم و این شامل کشور فنلاند نیز می‌شود.

در سومین نمایشگاه اسلامی کشور فنلاند، کشورهایی چون: بحرین، امارات، میانمار، پاکستان، عربستان سعودی، ترکیه و مراکش مشارکت داشتند. این نمایشگاه تلاش کرده است تا با معرفی اسلام به اروپا، در برابر اسلام هراسی که روز به روز بر شدت آن افزوده می‌شود، بایستد و همچنین اهمیت همزیستی مسالمت آمیز را به همه مسلمانان و غیرمسلمانان به ویژه جوانان مسلمانی که در کشور فنلاند متولد شده و رشد کرده‌اند، نشان دهد.

شایان ذکر است شورای اسلامی فنلاند، به عنوان مرجع رسمی مسلمانان فنلاند،‌ در این کشور به رسمیت شناخته شده است و سخنگوی مسلمانان در دولت این کشور است. این شورا در سال 2006 میلادی به همت 26 جمعیت اسلامی تأسیس شد و اکنون نماینده 55 هزار مسلمان فنلاندی است./982/ب102/د

منبع: تقریب

ارسال نظرات