۱۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۱۹۱۱۹۲
در دیدار با تولیت مسجد جمکران عنوان شد؛

تاکید آیت‌الله مکارم شیرازی بر استفاده بهینه از ظرفیت مسجد جمکران

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد: من تعجب می‌کنم که برخی همچنان درباره مسجد جمکران منفی بافی می‌کنند، این که حسن بن مثله‌ای بوده یا نبوده، مسئله نیست، بلکه الان مسجد بزرگی به نام امام زمان(ارواحنا فداه) است که مردم در آن نماز می گذارند و دعا می‌خوانند و صدها هزار نفر هر هفته می‌آیند و یک همچنین جاذبه بزرگی وجود دارد.
آيت الله مکارم شيرازي

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله مکارم شیرازی در دیدار با تولیت مسجد مقدس جمکران و هیئت همراه با اشاره به مشکلات زمان اخیر، اظهار کرد: در زمانی زندگی می‌کنیم که راه‌های فساد به روی جوامع بشری گشوده شده و باید با این عوامل فساد مقابله کنیم که یکی از آن‌ها می‌تواند مسجد جمکران باشد.

 

وی افزود: افراد می‌توانند با جاذبه ای که مسجد دارد، به این مسجد بیایند و دعایی بخوانند و از گناهان خود توبه کنند و مسجد جمکران خودش یکی از این راه‌ها است.

 

حضرت آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: من تعجب می‌کنم که برخی همچنان درباره مسجد جمکران منفی بافی می‌کنند، این که حسن بن مثله‌ای بوده یا نبوده، مسئله نیست، بلکه الان مسجد بزرگی به نام امام زمان(ارواحنا فداه) است که مردم در آن نماز می گذارند و دعا می‌خوانند و صدها هزار نفر هر هفته می‌آیند و یک همچنین جاذبه بزرگی وجود دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: مسئله تاریخی درباره جمکران نیز در خواب نبوده بلکه در بیداری بوده است بسیاری از بزرگان آن را تأیید کرده اند و گروه بزرگی از مردم مجذوب آن می شوند و مکان مناسبی برای گسترش مکتب اهل بیت (ع) است.

 

 

حضرت آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد: از قدیم من هم به این مسجد می‌آمدم و به آن اعتقاد داشتم، کارهای قابل ملاحظه ای در این زمینه انجام داده ام و یکی از آن‌ها مرکز شیعه شناسی است که در کنار مسجد به صورت باشکوهی بنا شده است، البته برنامه‌ها در قم شروع شده و به زودی منتقل می شود باید در کنار یک مرکز عبادی، یک مرکز علمی نیز باشد.

 

این مرجع تقلید افزود: شبکه ولایت نیز به کنار جمکران منتقل می‌شود و استودیوی آن در حال ساخت است تا شبکه ولایت به آنجا بیاید، این شبکه ای است که به زبان فارسی و عربی و در آینده به زبان های دیگر مسائل مربوط به اهل بیت (ع) را در تمام جهان پخش می‌کند، درمانگاه بسیار مجهزی نیز در حال ساخت داریم که امیدواریم از این حدی که الان هست، بهتر شود و مردم بیایند و مشکلات درمانی آن‌ها در آنجا حل شود.

 

وی تصریح کرد: در عین حال ظرفیت مسجد جمکران بسیار بیشتر از این ها است و باید با برنامه ریزی‌های کامل و جامع از آن استفاده کرد. هر کسی به مسجد جمکران می‌آید، باید با دست پر برگردد و منحصر به ایران هم نباشد.

 

استاد برجسته حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: راه اندازی فرودگاه قم سبب می‌شود که مردم مستقیما از مناطق مختلف به آنجا بیایند و واقعا توسل بجویند و اصلاح شوند و برگردند. خوشبختانه بیش‌ترین مراجعه کنندگان جمکران، جوانان هستند که این نقطه قوت بسیار خوبی برای جمکران است.

 

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی خطاب به متولی محترم جدید مسجد تاکید کرد: شما برنامه‌های خوبی را مطرح کردید اما لازمه پهن کردن سفره گسترده این است که غذای آن نیز تهیه شود و محتوای خوبی نیز ارائه شود، یعنی به اندازه ای که توسعه امکانات می‌شود، پذیرش بیشتری صورت می‌گیرد.

 

این افزود: تا آنجایی که توان من اجازه می‌دهد، می‌خواهم در خدمت این مرکز باشم زیرا می‌دانم سبب پیشرفت تشیع می‌شود، در عین حال باید مراقب باشیم که خرافات با این مسجد آمیخته نشود.

 

وی تصریح کرد: شنیده‌ام که در لابلای زوار افراد فرصت طلب می‌آیند و ادعاهایی می‌کنند تا مردم را سرکیسه کنند و فریب دهند. باید در میان جمعیت حضور داشته باشید و جلوی این افراد را بگیرید. هر کجا که محل استفاده باشد، محل سواستفاده نیز ممکن است بشود.

 

ایشان خاطرنشان کرد: به عنوان مثال محراب را تبدیل به ضریح مانندی کرده بودند و مردم آن را می‌بوسیدند و عقب عقب می‌رفتند، من دیدم که ممکن است مشکلی ایجاد شود و فردا روزی ادعا کنند که آنجا جمعی از اوتاد مدفون شده‌اند که اقدام لازم انجام شد و با روش مسالمت آمیزی، محراب به شکل محراب درآمد. امیدوارم در کوشش های خود موفق باشید و از زحمات شما و دوستانتان تشکر میکنم./924/د102/ج
 

ارسال نظرات