۱۳ آذر ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۳
کد خبر: ۱۹۱۴۵۲

ترس آمریکا از قدرت چین در اقیانوس آرام

خبرگزاری رسا ـ تنش های دیپلماتیک در منطقه، می تواند حیات معاهده "ترنس پسیفیک" را که ارزش سالانه آن حدود 28 تریلیون دلار ارزیابی می شود به خطر بیندازد.
جو بايدن معاون رييس جمهوري آمريکا

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، یورونیوز اروپا در خبری گفت: جو بایدن، معاون رئیس جمهوری آمریکا در میانه اختلافات دیپلماتیک بین چین و ژاپن بر سر جزایر مورد مناقشه، وارد پکن شد تا ضمن تلاش برای کاهش تنش سیاسی، درباره مسائل اقتصادی با مقامات چین گفتگو کند.


به گفته یورونیوز؛ آمریکا تلاش می کند که با انعقاد معاهده تجاری "ترنس پسیفیک" که شامل دوازده کشور دو سوی اقیانوس آرام می شود، نقش خود را در منطقه افزایش دهد. با وجود این که این معاهده شامل چین نمی شود، تنش های دیپلماتیک در منطقه، می تواند حیات این معاهده را که ارزش سالانه آن حدود 28 تریلیون دلار ارزیابی می شود به خطر بیندازد.


قابل ذکر است حدود دو هفته قبل دولت چین حریم هوایی خود را به طور یکجانبه گسترش داد و همین امر موجب بالاگرفتن تنش دیپلماتیک بین چین و ژاپن شد.


حریم هوایی جدید چین، آسمان جزایری را پوشش می دهد که در حال حاضر در اختیار دولت ژاپن است اما چین می گوید که از این به بعد، کلیه هواپیماها برای ورود به حریم این منطقه باید از مقرراتی که چین وضع کرده است، تبعیت کنند./1421/1409/ح

ارسال نظرات