۱۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۱۹۱۶۳۰
عضو جامعه مدرسین:

گزارش رییس جمهور بی انصافی بود/ مناظره احمدی نژاد و روحانی در شرایط کنونی به صلاح نیست

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که مناظره در شرایط فعلی به صلاح نیست، بر ضرورت وحدت و همدلی مردم و مسؤولان تأکید کرد و گفت: اتحاد مهمترین مسأله امروز کشور است.
حجت الاسلام محمد رضا آشتياني حجت الاسلام آشتياني
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگاران، با بیان این‌که نقاط ضعف و قوت در همه دولت‌ها وجود داشته است، گفت: این بی انصافی است هر مسؤولی که منصبی را بر عهده می‌گیرد بگوید ویرانه‌ای را در اختیار گرفته‌ام.
دولت گذشته هم نقص داشته، اما نباید بی انصافی کرد
وی ادامه داد: البته نقص‌هایی در دولت گذشته وجود داشته اما این‌که کشور را ویران کرده باشند درست نیست و از انصاف به دور است نسبت به مسؤولانی که هشت سال تلاش کرده و خدماتی را ارائه کردند این‌گونه یاد شود.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به درخواست مناظره از سوی رییس جمهور سابق نسبت به گزارش صد روزه حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی، گفت: مناظره در شرایط فعلی به صلاح نیست و هرچه در این شرایط وحدت جامعه و دولت بیشتر باشد، بهتر است.
واکنش به اظهارات مشاوران رییس جمهور
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رییس جمهور سابق حق دارد از آبروی خود دفاع کند و این‌که مشاور رییس جمهور بیان می‌کند ما مناظره می‌کنیم به شرطی که آنها راستگو باشند، سخن نادرستی است.
حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی با تأکید بر این‌که امروز برخی از همه توان خود برای تخریب دولت گذشته استفاده می‌کنند، افزود: دولت آقای احمدی نژاد گذشته است و بالاخره کارهای مثبت آن دولت نیز باید مشاهده شود.
روحانی نباید در گزارش خود دیگران را می کوبید
وی با بیان این‌که آمار و ارقام در دولت‌ها مشخص است، از سخنان اخیر رییس جمهور مبنی بر خالی بودن خزانه انتقاد کرد و گفت: این رویه درستی نیست و این‌که رییس جمهور وعده صد روزه داد اما مشکلات حل نشد، نباید در گزارش خود دیگران را می‌کوبید.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: رییس جمهور در گزارش صد روزه می‌توانست به کارهای مثبت انجام شده همچون مذاکرات ژنو که غربی‌ها حاضرشدند پای میز مذاکره بنشینند و قدرت ایران را بپذیرند، می‌پرداخت.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که حل مشکلات اقتصادی نیاز به زمان دارد، ابراز کرد: در همه کشورهای این گونه است و باید با صبر و حوصله به حل مشکلات پرداخت.
حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی در ادامه توافقات صورت گرفته در ژنو را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: این تازه اول راه است و امیدواریم این توافقنامه با آن همه ابهاماتی که دارد در آینده برطرف شود.
وی با بیان این‌که در عبارات توافقنامه ابهاماتی وجود دارد، اظهار کرد: برخی فکر می‌کنند در این توافقنامه اجازه غنی سازی به ایران داده شده در حالی که چند ساعت بعد از مذاکرات رییس جمهور و وزیر امور خارجه آمریکا بیان کردند اجازه غنی سازی به ایران داده نشده است.
تذکر جامعه مدرسین به ظریف درباره متن توافق ژنو
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تکیه بر نیروهای داخلی و توجه به تولید ملی، گفت: اگر تنها به توافقات با خارجی‌ها دلخوش کرده و فکر کنیم که با این کار مشکلات ما حل می‌شود، به جایی نمی‌رسیم.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی دیدار چند روز گذشته ظریف با مراجع تقلید و علما در قم را یاد آور شد و خاطرنشان کرد: در جلسه جامعه مدرسین با ظریف نیز مطرح شد که اگر عبارات توافقنامه شفاف تر بود دشمن نمی‌توانست از آنها سوء استفاده کند./927/پ201/ج
ارسال نظرات