۱۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۱۹۱۷۳۲

وضعیت خیابان‎های بحرین همزمان با اجلاس منامه

خبرگزاری رسا ـ همزمان با برگزاری اجلاس بین المللی گفت وگوی منامه نیروهای رژیم آل‎خلیفه به سرکوب شدید تظاهرات مسالمت آمیز مردم بحرین ادامه می‎دهند.
تظاهرات در بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از العالم، همزمان با برگزاری اجلاس بین المللی گفت وگوی منامه درباره امنیت در خاورمیانه، خیابان‎های بحرین روز گذشته و امروز شاهد آماده‎ باش گسترده نیروهای دستگاه‎های امنیتی بود.


همچنین سایت شبکه اللؤلؤه تأکید کرد، مناطق مسکونی بحرین این روزها شاهد یورش‎های پیاپی خودروهای امنیتی برای جلوگیری از برگزاری هرگونه تظاهرات مسالمت آمیز بود، و خودروها و زره پوش ها در ورودی های شهرک‎ها و خیابان‎ها به طور گسترده مستقر شدند.


با این وجود، ده‎ها تظاهرات مسالمت آمیز در مناطق مختلف بحرین برگزار شد. این اعتراض‎ها به رغم سرکوبگری شدید در این مناطق انجام شد.


به گفته شاهدان، خودروهای نیروهای امنیتی برخی از عابران را در روستاها و شهرک‎های شمالی تحت تعقیب قرار دادند و شمار دیگری را به اتهام تصمیم برای برگزاری تظاهرات بازداشت و بازجویی  کردند.


ائتلاف جوانان انقلاب 14 فوریه نیز خواستار برگزاری تظاهرات در مناطق الدیه، السنابس، کرباباد، حدحفض و المصلی همزمان با برگزاری گفت وگوی منامه شد.


این مناطق صحنه اقدامات خشونت آمیز نیروهای امنیتی و بازداشت جوانان و سالخوردگان و حمله به خانه‎های شهروندان بحرینی با گازهای سمی همراه با یورش به تعدادی از این خانه‎ها بود.


خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد که نیروهای پلیس بحرین با معترضان خواهان آزادی و دموکراسی در شمار زیادی از شهرک‎های نزدیک منامه پیش از آغاز اجلاس گفت وگوی منامه درگیر شدند.


درهمین راستا، هزاران نفر در شهرک سار در نزدیک شهر منامه به دعوت جمعیت الوفاق ملی اسلامی بحرین به خیابان‎ها آمدند تا اعتراض خود را به سرکوب فعالان مخالف رژیم بحرین ابراز دارند.


شاهدان گفتند: معترضان تصاویر رهبران مخالف زندانی را در دست داشتند و پلاکاردهایی را با خود حمل می کردند که حاوی پیام برای مسؤولان خارجی شرکت کننده در اجلاس گفت وگوی منامه از جمله مسؤولان انگلیسی و آمریکایی بود.


روی یکی از این پلاکاردها خطاب به شرکت کنندگان در اجلاس گفت وگوی منامه نوشته شده بود: آیا می دانید که زنان در بحرین در زندان به سرمی برند؟


نیروهای پلیس همزمان با برگزاری اجلاس گفت وگوی منامه پست‎های ایست و بازرسی را در راه‎های منتهی به هتل محل برگزاری این اجلاس چهار روزه در منطقه السیف در نزدیک شهر منامه ایجاد و برگزاری تظاهرات در شهر منامه را ممنوع کردند.


اجلاس گفت وگوی منامه جمعه شب در شهر منامه با حضور شماری از مسؤولان سیاسی و نظامی و کارشناسان و تحلیلگران خارجی از جمله وزیر دفاع آمریکا و تعدادی از وزرای خارجه کشورهای عرب وغیرعرب آغاز بکار کرد./994/ب102/د

ارسال نظرات