۱۸ آذر ۱۳۹۲ - ۰۱:۱۶
کد خبر: ۱۹۱۷۸۹
با حضور مراجع و علما؛

سنگ مزار آیت‌الله گلپایگانی رونمایی شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم رونمایی از سنگ مزار حضرت آیت‌الله سید محمد رضا موسوی گلپایگانی شب گذشته، هفدهم آذر ماه سال جاری با حضور علما، طلاب، روحانیان و اقشار مختلف مردم در مسجد بالاسر حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(ع) برگزار شد.
رونمايي از سنگ مزار آيت الله گلپايگاني در حرم حضرت فاطمه معصومه(س)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم رونمایی از سنگ مزار حضرت آیت‌الله سید محمد رضا موسوی گلپایگانی شب گذشته، هفدهم آذر ماه سال جاری با حضور علما، طلاب، روحانیان و اقشار مختلف مردم در مسجد بالاسر حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(ع) برگزار شد.

براساس این گزارش در این مراسم، حضرت آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی، از مراجع تقلید، آیات مقتدایی، حسینی بوشهری، علوی بروجردی، فاضل لنکرانی، اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و اعضای بیت و دفتر حضرت مرحوم آیت‌الله گلپایگانی حضور داشتند.

حجج الاسلام والمسلمین هادوی تهرانی، غروی، سعیدی، شهرستانی، نمایندگان بیوت مراجع تقلید،‌ استاندار قم، مسؤولان نهادهای مختلف استان، مدیر کل ارشاد و فرهنگ اسلامی استان قم از دیگر حاضرین در این مراسم بودند.

در مراسم رونمایی از سنگ مزار حضرت آیت‌الله موسوی گلپایگانی پس از قرائت چندی از آیات کلام الله مجید و مداحی برای مصائب اهل‌بیت(ع)، آیت‌الله حسینی بوشهری، مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور به ایراد سخن پرداخت.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به بیستمین سالگرد ارتحال این عالم بزرگوار، گفت: حضرت آیت‌الله گلپایگانی عالم عامل، فقیه وارسته، نمونه بارز وقار و از مراجع تأثیرگذار بودند.

وی ادامه داد: حضور علما، مراجع، روحانیان، بزرگان حوزه و اقشار مختلف مردم در مراسم بزرگداشت حضرت آیت‌الله گلپایگانی نشان از محبوبیت ایشان در نزد مردم دارد، همچنین حضور گسترده مردم در این مراسم نشان از علاقه آن‌ها به مرجعیت است.

شایان ذکر است، ساخت سنگ مزار حضرت آیت‌الله موسوی گلپایگانی در کارگاه سید علاء الدین شیرازی با همت تولیت آستانه کریمه اهل‌بیت(ع) به مدت سه سال به طول انجامیده است.

خطاطی ثلث و نستعلیق آن نیز از سوی احمد عبدالرضایی و محمد جواد شبیه در کارگاه سید علاء الدین شیرازی صورت گرفته است.

در ساخت سنگ مزار حضرت آیت‌الله گلپایگانی از ظرافت ویژه‌ای استفاده شده است به گونه‌ای که بنابر مقدس بودن عدد 110 و منصوب این سنگ به امیرمؤمنان(ع) عرض این سنگ نیز صد و ده سانتی‌متر در نظر گرفته شده است، همچنین به نیت چهارده معصوم خط شجره طیبه آن چهارده سانتی‌متر است.

ارتفاع سنگ از قسمت بالا تا برآمدگی پایین نیز به نیت دوازده امام معصوم(ع) دوازده سانتی‌متر است، همچنین اشعاری در حاشیه تاریخ رحلت این عالم بزرگوار وجود دارد، روی سنگ مزار نیز متن فارسی و آیه قرآن حکاکی شده است که به وسیله حروف ابجت ماده تاریخی 1372 که سال رحلت ایشان است را نشان می‌دهد.   

گفتنی است، آن عبدصالح خدا پس از عمری سرشار از توفیق و پربار از خدمات دینی و علمی و پس از طی بیماری کوتاه مدت، در 96 سالگی در شامگاه روز پنجشنبه 18 آذر 1372 برابر با 24 جمادی الثانی 1414 قمری ندای حق را لبیک گفت و فقدانش قلب تمام مسلمین جهان را در هم فشرد.

پیکر ایشان روز شنبه 20 آذر با حضور خیل عظیم و پر شکوه مردم قم تشییع و نماز به امامت حضرت آیت الله آقای حاج شیخ لطف الله صافی گلپایگانی داماد آن مرحوم بر ایشان خوانده شد و سپس در مسجد بالا سر مرقد مطهر حضرت معصومه علیه السلام، در جوار تربت استادش به خاک سپرده شد./993/پ202/ج

 

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷
رحمت خدا بر علمای مجاهد
0
0