۲۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۳
کد خبر: ۱۹۲۳۹۰

آزمون مقدماتی طرح حفظ موضوعی قرآن برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول کمیته طرح تربیت حافظان قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه از برگزاری آزمون مقدماتی طرح حفظ موضوعی قرآن طی هفته جاری از 27 ـ 29 آذرماه خبر داد.
آزمون مقدماتی طرح حفظ موضوعی قرآن برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمدکاظم موسوی، مسؤول کمیته طرح تربیت حافظان قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه طرح تربیت حافظان قرآن کریم امسال برای دومین سال به همت سازمان دارالقرآن الکریم در حال اجرا است، گفت: این طرح سال گذشته در قالب کلاس‌های حضوری در امامزادگان و بقاع متبرکه و همچنین در قالب آموزش‌های مجازی و در حفظ یک جزء تا سه جزء قرآن کریم دنبال شد.
وی با یادآوری این‌که امسال برای نخستین بار حفظ موضوعی آیات قرآن نیز در طرح تربیت حافظان قرآن کریم دنبال می‌شود، گفت: ثبت‌‌نام در بخش حفظ موضوعی آیات از پایگاه آموزش مجازی حفظ قرآن کریم انجام شد و ثبت‌نام شدگان در این طرح هم‌اکنون در حال حفظ آیات موضوعی برای شرکت در مسابقه مجازی این طرح هستند.
آزمون مقدماتی طرح حفظ موضوعی قرآن از 27 ـ 29 آذرماه برگزار می‌شود
موسوی با بیان اینکه آزمون مقدماتی طرح حفظ موضوعی قرآن طی هفته جاری برگزار خواهد شد، ادامه داد: این آزمون طی روزهای 27 ـ 29 آذرماه خواهد بود که نحوه برگزاری آزمون به صورت آنلاین از طریق سایت راسخون انجام می‌شود و شرکت‌کنندگان در تاریخ‌های اعلام شده با مراجعه به این سایت وارد بخش آزمون حفظ موضوع شده و به پرسش‌های مورد نظر پاسخ خواهند داد.
وی یادآور شد: این آزمون در قالب یک مسابقه تستی برگزار می‌شود و در این آزمون میزان محفوظات و سطح یادگیری شرکت‌کنندگان در حفظ موضوعی آیات مشخص خواهد شد.
موسوی ادامه داد: انتخاب نفرات برتر در این آزمون از طریق قرعه‌کشی انجام می‌شود و نتایج برترین‌ها تا هفتم دی‌ماه، از طریق سایت اعلام خواهد شد که پرسش‌های این مسابقه نیز از صفحه اول تا صفحه 200 کتاب حفظ موضوعی قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه طرح شده است.
کتاب حفظ موضوعی قرآن 300 آیه کاربردی را در بر می‌گیرد
وی با بیان این‌که مرکز مجازی حفظ قرآن و مؤسسه راسخون به نفرات برتر این آزمون به قید قرعه جوائز نفیسی اهدا خواهد کرد، افزود: کتاب حفظ موضوعی قرآن دارای 300 آیه کاربردی قرآن، شامل 150 آیه اخلاقی، 50 آیه احکام و فروع دین و 100 آیه اعتقادی است که توسط اساتید برجسته قرآن آماده و به صورت رایگان در بقاع متبرکه توزیع شده.
موسوی ابراز داشت: تمامی افرادی که از طریق سایت طرح تربیت حافظان قرآن کریم ثبت‌نام کرده و در دوره‌های غیرحضوری حفظ موضوعی شرکت کرده‌اند، می‌توانند در این آزمون شرکت کنند.
کلاس‌های حضوری حفظ قرآن در امامزادگان در حال برگزاری است
مسؤول کمیته طرح تربیت حافظان قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه در این بخش از سخنان خود با بیان این‌که کلاس‌های حضوری حفظ قرآن در طرح تربیت حافظان قرآن کریم نیز هم‌اکنون در حال برگزاری است، ادامه داد: این کلاس‌ها در امامزادگان و بقاع متبرکه برگزار می‌شود و داوطلبان حفظ یک جزء تا سه جزء قرآن کریم هم‌اکنون در حال حفظ قرآن هستند تا در آزمون این طرح که اسفند سال جاری برگزار خواهد شد شرکت کنند.
وی یادآور شد: در دومین سال اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم برای هر یک از استان‌ها سهمیه‌ای در نظر گرفته شد که 30 استان کشور، این سهمیه را تکمیل کرده‌اند و حتی برخی از استان‌ها بیش از سهمیه‌ای که به آنها اختصاص پیدا کرده بود از علاقه‌مندان ثبت‌نام داشته‌اند.
مسؤول کمیته طرح تربیت حافظان قرآن سازمان اوقاف در پایان اظهار کرد: عمل به فرامین رهبر معظم انقلاب در زمینه تربیت 10 میلیون حافظ قرآن، آگاهی از میزان یادگیری، توسعه فرهنگ قرآنی، ترویج و نهادینه شدن موضوعات قرآنی، ارتقای روحیه معنوی و گرایش به مباحث قرآنی و شناسایی چهره‌های قرآنی از جمله اهدافی است که در طرح حفظ موضوعی آیات قرآن سازمان اوقاف دنبال می‌شود./9598/د102/ن
ارسال نظرات