۲۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۶
کد خبر: ۱۹۲۴۱۶
رییس اداره تبلیغات اسلامی دامغان:

وهابیت به‌دنبال مخدوش کردن حقایق قیام عاشورا است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی دامغان گفت: تأکید بر اقامه نماز، امر به معروف و نهی از منکر، عزت‌مداری و ظلم ستیزی مبانی حقیقی قیام عاشورا است که امروز دشمن وهابی انکار و مخدوش کردن این حقایق را هدف گرفته است.
شوراي هيأت مذهبي شهرستان دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام مصظفی تقوی، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دامغان صبح امروز در نشست مشورتی با مسؤولان هیئت‌های مذهبی دامغان که با حضور رییس اداره اوقاف و مسؤول کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی این شهرستان برگزار شد، حضور گسترده، پرشور و منظم این هیأت در تمامی مجالس عزاداری ایام محرم به‌ویژه دهه اول و مراسم باشکوه و کم‌نظیر یازده محرم دامغان را ستودنی خواند.

 

وی مسؤولان هیئت‌های مذهبی را به هوشیاری در مقابل دسیسه‌های دشمن و شبهات وارد شده از ناحیه وهابیان و دیگر دشمنان پیدا و پنهان شیعیان توصیه کرد و افزود: باید به مراتب بیشتر از گذشته سرمایه بزرگ معنوی‌مان یعنی همین مجالس عزای حسینی را مراقبت نماییم و از نفوذ و ظهور بدعت‌ها جلوگیری کنیم.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی دامغان عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) اهل بیت و یاران باوفایش را از حقایق معنوی و موجب دوام و قوام مذهب تشیع و بلکه اسلام دانست و تأکید کرد: فراهم کردن شرایط مناسب عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) امری مقدس است که هیئات مذهبی کشورمان به‌خوبی آن را اجرا می‌کنند و بی تردید خداوند متعال اجر و خیری وافر را به خادمان مکتب اهل بیت(ع) عطا خواهد کرد.

 

حجت الاسلام جاهد نجفی عمران، رییس اداره اوقاف و امور خیریه دامغان نیز در این جلسه با قدردانی از اهتمام هیئت‌های مذهبی این شهرستان به برگزاری باشکوه عزاداری‌های ایام محرم و صفر گفت: بدانید تلاشگران مجالس عزای امام حسین(ع) جزء کسانی هستند که در قیامت خداوند متعال آنها را مورد خطاب و سلام و لطف و نعمت بی‌مثال خود قرار‌می دهد.

 

وی از برنامه ریزی برای حرکت کاروان نمادین اسرا و قافله کربلا از امام‌زادگان ‌جعفر و محمد(ع) به‌سوی حسینیه معصوم زاده و بارگاه امام‌زادگان عبدالعالی و عبدالمعالی(ع) در روز اربعین حسینی خبر داد و اضافه کرد: دسته‌های عزاداری تلاش کنند ضمن حفظ سنت‌های این مراسم معنوی از ورود خرافه و همراه آوردن نمادهای بی‌اصالت و آسیب رسان پرهیز کنند.

 

خسرو فولادیان مسؤول کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی دامغان هم در این گردهمایی مجالس عزاداری سیدالشهدا(ع) را فرهنگی غنی و پر جاذبه برای همگان بالاخص نسل جوان برشمرد و از مسؤولان هیأت مذهبی خواست با میدان دادن به جوانان در امور مرتبط با این مجالس زمینه تعمیق باورهای لازم و تربیت نسلی متدین و پایبند به ارزش های عاشورایی را فراهم کنند./977/پ202/ب

ارسال نظرات