۲۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۴
کد خبر: ۱۹۲۴۹۹
دبیر همایش «نظریه مردم سالاری دینی» در گفتگو با خبرگزاری رسا:

اعضای کمیته علمی، فضلای حوزه هستند/ فردا در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود

خبرگزاری رسا _ دکتر سید محمد رضا مرندی با اشاره به این که همایش، مجوز علمی پژوهشی از وزارت علوم تحقیقات و فناوری دریافت نموده است گفت: تاکنون بیش از 250 مقاله دریافت کردیم که حدود 40 اثر رتبه علمی پژوهشی و 60 مقاله دیگر درجه علمی ترویجی کسب کردند.
اعضای کمیته علمی، فضلای حوزه هستند/ فردا در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود
به گزارش خبرگزاری رسا، مرندی با بیان اینکه پیش از این نیز در خصوص مردم سالاری دینی دو همایش ملی داشتیم که در سال 88 و 86 برگزار شدند گفت: با توجه به فاصله این دو همایش و تحولات جهان اسلام ضرورت این همایش در سال 92 احساس شد.
وی در خصوص اهداف همایش عنوان داشت: سومین همایش نظریه مردم سالاری دینی با هدف نظام سازی و توجه به فقه حکومتی و نظریه پردازی های جدید مردم سالاری دینی برگزار می شود.
وی مراکز همکار همایش را برشمرد و گفت: این همایش با همکاری نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی 26 آذر ماه در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شود.
عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی به روند اجرایی این همایش اشاره کرد و افزود: اساتید دانشگاه های امام صادق(ع)، شهید بهشتی، علامه و برخی مراکز دیگر در کمیته علمی حضور داشتند و تاکنون حدود 16 جلسه کمیته علمی برگزار و محورها و موضوعات در چهار محور و 46 موضوع تصویب شده است.
مرندی با اشاره به این که همایش، مجوز علمی پژوهشی از وزارت علوم تحقیقات و فناوری دریافت نموده گفت: تاکنون بیش از 250 مقاله دریافت کردیم که حدود 40 اثر علمی پژوهشی و حدود 60 مقاله دیگر درجه علمی ترویجی کسب کردند.
وی خاطر نشان کرد: مهمانان خارجی همایش از سه کشور تونس، آلمان و هندوستان هستند که  مقاله های خودشان را ارایه خواهند کرد.
وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر نقش حوزه علمیه در این همایش با تأکید بر اینکه اعضای کمیته علمی همایش فضلای حوزه هستند و حجج اسلام آقایان لک زایی، نوروزی ذوعلم، رهدار و میر احمدی عضو این کمیته هستند اظهار کرد: نهاد خاصی در حوزه به طور رسمی در برگزاری این همایش همکاری نداشته است، ولی فضلای حوزه و دانشگاه همکاری دارند.
وی با بیان اینکه تا کنون 16 نشست علمی پیش همایش برگزار شده است یادآور شد: این نشست ها در دانشگاه تهران، مراکز عملی قم، دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شده است.
وی در پایان گفتگو شهر قم را دارای مرکزیت برای فقه حکومتی خواند و ابراز امیدواری کرد: نظریه مردم سالاری دینی در مناظرات و نشست های علمی بررسی شود؛ بنده هم حاضرم در مناظره ها شرکت کنم.
گفتگوی تفصیلی خبرگزاری رسا با دکتر مرندی درباره نظریه مردم سالاری دینی به زودی منتشر خواهد شد.
 
976/ر
ارسال نظرات