۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۶
کد خبر: ۱۹۲۶۰۵

طرح ژاپن برای افزایش توان دفاعی

خبرگزاری رسا ـ بر اساس طرح های جدید دفاعی ژاپن، هزینه های دفاعی از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹ پنج درصد افزایش می یابد.
طرح ژاپن براي افزايش توان دفاعي

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، صدای آمریکا در گزارشی از طرح ژاپن برای افزایش توان دفاعی اش خبر داد.


در این گزارش آمده است: ژاپن با اتخاذ یک رشته طرح های جدید دفاعی، خواستار افزایش 5 درصدی بودجه دفاعی خود و نقش پر رنگتر نیروهایش در منطقه مورد مناقشه با چین شد.


گفتنی است دستور العمل های جدید امنیت ملی و دفاعی ژاپن روز سه شنبه به تایید کابینه شینزو آبه نخست وزیر رسید. دستور العمل های جدید به عنوان واکنش ژاپن به افزایش قدرت نظامی چین قلمداد می شود.


نخست وزیر ژاپن خواستار بازنگری در قانون اساسی صلح جو ژاپن شده تا برای برخورد با مسائل منطقه ای، از جمله چین دست دولت باز باشد.


وی در این خصوص گفت: این طرح ها، سیاست دفاعی و دیپلماتیک ژاپن را به مردم کشور و همچنین جامعه بین المللی، به روشنی و با شفافیت نشان می دهد. از طریق همکاری بین المللی، و سیاست فعال صلح جو، ما به تلاش هایمان برای مشارکت بیشتر به صلح و ثبات بین المللی ادامه می دهیم.


بر اساس طرح های جدید دفاعی ژاپن، هزینه های دفاعی از سال 2014 تا 2019 پنج درصد افزایش می یابد. هواپیماهای بدون سرنشین جاسوسی، زیردریایی ها، هواپیماهای جنگی، و خودروهای آبی خاکی، به قیمت کل 247 میلیارد دلار خریداری می شوند.


اختلافات ارضی ژاپن و چین در ماه های اخیر به شدت افزایش یافته است. چین ماه گذشته میلادی بر فراز یک محدوده از جزایر مورد مناقشه با ژاپن، در دریای شرق چین، یک منطقه دفاع هوایی ایجاد کرده که از هواپیماهای کشورهای دیگر می خواهد پیش از ورود به آن، هویت خود را اعلام کنند و از دستورات پکن پیروی کنند. ژاپن این منطقه را به رسمیت نمی شناسد./1415/ 1409/ح

ارسال نظرات