۰۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۱۹۳۵۳۰
مدیر کل اوقاف و امور خیریه قم:

علما و مراجع تقلید یک سوم واقفان استان قم را تشکیل می‌دهند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه قم علما و روحانیان را پیشقراولان وقف خواند و گفت: یک سوم واقفان در استان قم را علما و مراجع تقلید تشکیل می‌دهند که این امر می‌تواند برای سایر مردم الگو باشد.
نشست خبري مدير کل اوقاف و امور خيريه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام شوزب شیری مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم امرور در نشست خبری که به مناسبت هفته وقف برگزار شد، ضمن گرامیداشت حماسه 9 دی، این روز بزرگ را روز بصیرت و وفاداری ملت ایران به نظام اسلامی دانست.

وی با بیان این‌که پیامبر اسلام نخستین واقف و مؤسس سنت حسنه وقف هستند، ابراز کرد: از این رو ایام وفات ایشان به عنوان هفته وقف نامگذاری شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم یکی از برنامه‌های هفته وقف در استان قم را برپایی خمیه های معرفت ذکر کرد و اظهار داشت: خیمه‌های معرفت در امامزادگان شاخص استان قم برگزار می‌شود و شامل غرفه‌های مختلفی همچون؛ چند رسانه‌ای، کودک و نوجوان و پاسخ به مسائل شرعی و شبهات است.

حجت‌الاسلام شیری پرده برداری از ضریح امامزاده زید(ع) که از نوادگان امام زین العابدین(ع) هستند را از دیگر برنامه‌های هفته وقف برشمرد.

وی با بیان این‌که مسؤولان اوقاف استان در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه‌های استان قم سخنرانی خواهند کرد، افزود: بیان احکام و تبیین مسائل وقف از جمله مواردی است که در این سخنرانی‌ها به آن پرداخته می‌شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم از برپایی نمایشگاه جامع وقف در صحن جوادالائمه(ع) حرم کریمه اهل بیت و نمایشگاه شیخان که حدود 50 نفر از علمای واقف در آن مدفون هستند، خبر داد و گفت: در این نمایشگاه‌ها فعالیت‌های اوقاف به نمایش گذاشته می‌شود.

حجت‌الاسلام شیری علما و روحانیان را پیشقراولان وقف خواند و گفت: یک سوم واقفان در استان قم را علما و مراجع تقلید تشکیل می‌دهند که این امر می‌تواند برای سایر مردم الگو باشد.

وی ادامه داد: در قم بیش از 50 مدرسه علمیه و صد مسجد از سوی علما و مراجع تقلید وقف شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم از برگزاری مراسم زیارت خوانی پیامبر اکرم از راه دور و در بقاع شاخص استان خبر داد و گفت: فرهنگ زیارت از راه دور باید در کشور نهادینه شود.

حجت‌الاسلام شیری بیان کرد: مراسم هم اندیشی وقف و رسانه با حضور مدیران خبرگزاری ها و رسانه‌ها در آخرین روز از هفته وقف برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: همایش تجلیل از واقفان و خیران روز یکشنبه پانزدهم دی در سالن همایش‌های امامزاده سید علی(ع) برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام شیری با اشاره به برگزاری محفل انس با قرآن کریم در هفته وقف، ابراز کرد: تشکیل جلسات قرآنی و تلاوت قرآن تأثیرات فراوانی دارد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم اظهار کرد: در هفته وقف آیین غبار روبی بقاع متبرکه استان قم با حضور خانواده‌های شهدا برگزار می‌شود./927/پ202/ن

ارسال نظرات