۰۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۱۹۳۶۱۷
کارشناس مسائل سیاسی:

9دی رفراندوم دوباره جمهوری اسلامی در مقابل جمهوری ایرانی است

خبرگزاری رسا ـ یک کارشناس مسائل سیاسی حماسه 9دی را رفراندوم دوباره جمهوری اسلامی ایران در مقابل جمهوری ایرانی دانست و تاکید کرد: مردم در 9دی نشان دادند بر مدلی از نظام سیاسی پافشاری می کنند که دیانتش عین سیاست و سیاستش عین دیانتش است.
حجت الاسلام مهدي عرب


حجت الاسلام مهدی عرب کارشناس سیاسی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با گرامی داشت سالگرد حماسه 9دی تصریح کرد:‌ پیام ملت ایران در این روز در سراسر کشور به جهانیان این بود که اسلامیت نظام ایران رکنی جدایی ناپذیر از ساختار حاکمیتی است .

 

وی خاطرنشان کرد: 9دی ماه 88 به معاندین داخلی و خارجی نشان داد هر آنچه را که در مقابل اسلام انقلابی بایستد، طاغوت می داند و طاغوت فتنه با حضور حماسی مردم می شکند .

 

این محقق و پژوهشگر خاطرنشان کرد: 9دی نشان داد مردم صحنه دموکراسی را با دین در می آمیزند و دموکراسی ای دینی را به ارمغان می آورند؛‌ به جهانیان اثبات می کنند که تئوری انقلاب های رنگین و مادی در مقابل ارزش های معنوی رنگی ندارد و در مقابل خون اول آزاد خواه عالم حسین بن علی علیهم السلام همه رنگ ها، رنگ می بازد .

 

این کارشناس مسائل سیاسی و بین الملل با تاکید بر این که ملت ایران در 9 دی در یک رفراندوم اختیاری و انتخابی شرکت کردند، گفت: مردم عقیده عمومی خویش که همانا جمهوریت با رکن اسلامیت است را اعلام کردند و به اصل دوم و ششم قانون اساسی باری دیگر آری گفته و تاکید کردند.

 

حجت الاسلام عرب بیان کرد: ملت ایران در 9 دی به مدعیان دموکراسی نشان دادند که نظام جمهوری اسلامی ایران در مقابل گرایشات و تنوع سلایق سیاسی تحمل و پذیرش دارد اما اسلامیت خط قرمز این نظام است و هیچ گاه نباید با آموزه ها و ارزش های دینی ملت ایران حتی گمان رویارویی برند .

 

وی یادآور شد: مردم در 9دی نشان دادند که بر مدلی از نظام سیاسی پافشاری می کنند که دیانتش عین سیاست و سیاستش عین دیانتش است و این مهم را بر تارک رسانه ای جهان یک صدا مخابره و ثبت کردند. /924/ت302/ج

ارسال نظرات