۱۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۱۹۳۹۹۵
رییس دفتر رییس جمهور:

دیپلماسی فرهنگی جایگاه رفیعی در تعامل سازنده با جهان دارد

خبرگزاری رسا ـ رییس دفتر رییس جمهور تاکید کرد: دیپلماسی فرهنگی جایگاه رفیعی در تعامل سازنده با جهان دارد؛ از این رو احیای اخلاق در این تعاملات از اولویت‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی است.
نهاونديان نهاونديان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهور امروز در مراسم تودیع و معارفه رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با بیان این‌که سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رایزنان فرهنگی ماموریت ویژه‌ای در دولت تدبیر و امید دارند، گفت: این سازمان در سه حوزه نجات اقتصاد، تعامل سازنده و احیای اخلاق که اولویت‌های دولت هستند نقش و مسئولیت مهمی برعهده دارد.

وی ادامه داد: دیپلماسی فرهنگی جایگاه رفیعی در تعامل سازنده با جهان دارد؛ از این رو احیای اخلاق در این تعاملات از اولویت‌های دیگر این سازمان است.

نهاوندیان با بیان این‌که جای حسرت دارد که با دسیسه‌ای دشمن توانسته باشد نقش پرچمداری آموزه‌های اخلاقی ما را کم رنگ کند، بیان داشت: دشمن با دروغ پردازی‌های چند لایه در تلاش است برچسب‌های ضد اخلاقی به ما بزند و ایران را مروج خشونت معرفی کند.

وی افزود: تصویب قطنامه پیشنهادی رییس جمهور در سازمان ملل نشان می‌دهد ایران سخن دلپذیر دارد و تصویب این پیشنهاد آغازی است برای بازگرداندن امواج فتنه‌ای که با حادثه یازده سپتامبر به وجود آمد.

رییس دفتر رییس جمهور تاکید کرد: رایزنان فرهنگی کشور پیام ضدیت ایران اسلامی با افراطی گری و بیان آموزه‌های اعتدال گرایانه را برای مردم دنیا مطرح کنند.

نهاوندیان همچنین خاطرنشان کرد: وقت آن است با ارائه چهره اسلام رحمانی تصویر زیبای دین اسلام و رسول خدا(ص) را به جهانیان معرفی کنیم.

وی در پایان با بیان این‌که در انتخاب رایزن‌ها بهترین‌های فرهنگی ایران برای این کار انتخاب شوند، گفت: لازمه موفقیت یک رایزن فهم دقیق فرهنگ است و همه ما موظف به تدبیر هستیم./9662/پ203/ج

ارسال نظرات