۲۵ دی ۱۳۹۲ - ۰۱:۴۲
کد خبر: ۱۹۵۰۳۱

قدردانی حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی از فداکاری معلم مریوانی

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی با اشاره به فداکاری معلم مریوانی در تراشیدن موی سر خود برای همدردی با شاگرد خود، گفت: شاید کار این معلم از سی و چهار سال تلویزیون ما بهتر باشد، خداوند متعال او را هدایت کرد، از موی سر خود گذشت ولی چه چیزهای که نگرفت.
حجت الاسلام قرائتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز کشور شب گذشته در نخستین اجلاسیه نماز مدیران و رؤسای بهزیستی سراسر کشور که در مجتمع یاوران مهدی(عج) قم برگزار شد، عمل نکردن به دستورات الهی را مهم‌ترین عامل مشکلات و گرفتاری‌ها دانست و گفت: سراسر قرآن کریم سبک زندگی اسلامی است.

وی ادامه داد: متأسفانه ما اسلام را رها کردیم از این‌رو همواره در حال سیلی خوردن هستیم که در این‌باره می‌توان به سیاست‌های کنترل جمعیت اشاره کرد، هر جا کج رفتیم چوب آن را نیز خوردیم.

یکی از مشکلات کشورهای اروپایی آزادی بدون مرز است

استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر این‌که مسؤولان بهزیستی باید در انجام وظایف خود از هیچ تلاشی دریغ نکنند، اظهار داشت: یکی از کارهای که بهزیستی‌ها می‌تواند انجام دهند تهیه لیستی از غذاهای که سبب کم هوشی یا ناقصی کودکان می‌شود و ارائه آن به زوج‌های جوان با هماهنگی مجلس و دیگر نهادها است.

وی افزود: ما اسلام را به طور کامل نشناختیم، چرا که اسلام بسیار دقیق بوده و برای هر مسأله‌ای برنامه و قانون دارد، برای نمونه تجاوز به آبروی افراد بسیار اتفاق می‌افتد ولی در هیچ جای دنیا قانونی برای آن وجود ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی یادآور شد: بنده در مسأله حقوق 2 هزار و هفتصد نکته از قرآن استخراج کردم و این نشانگر دقیق بودن اسلام و داشتن برنامه و نظر برای تمام مسائل است.

رییس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به آزاد‌های بی قید و بند کشورهای اروپایی، گفت: بر اساس نظر سنجی صورت گرفته در کشور اتریش یکی از مهم‌ترین مشکلات این کشور از بین رفتن نهاد و بنیان خانواده بیان شده که این نتیجه آزادی بدون مرز است.

قدردانی حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی از فداکاری معلم مریوانی

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه سخنان خود با اشاره به فداکاری معلم مریوانی در تراشیدن موی سر خود برای همدردی با شاگرد خود، اظهار داشت: شاید کار این معلم از سی چهار سال تلویزیون ما بهتر باشد، خداوند متعال او را هدایت کرد، از موی سر خود گذشت ولی چه چیزهای که نگرفت؟.

وی خطاب به مسؤولان بهزیستی گفت: غرور و تکبر در انجام کار سبب از بین رفتن اجر آن می‌شود، کار بهزیستی سنگین است، از این‌رو باید افراد در کارهای خود شیرینی بیشتر داشته و با افراد مدارا کنند، کار شما خدمت محسوب می‌شود، از این‌رو افراد باید مواظب باشید اجرتان از بین نرود.

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی تأکید کرد: در روایت آمده «فردی که برای خدمت به مردم قدم بر می‌دارد همانند کسی است که در صفا و مروه حرکت می‌کند»؛ بهزیستی در مسأله ازدواج نیز باید اقدام کنند، بسیاری از مشکلات و حتی بیمارها با ازدواج از بین می‌رود، شهوت مسأله جدی است.

وی ادامه داد: بهزیستی بهترین محیط برای تربیت افراد است، اگر فردی برای رضای خدا کاری انجام داده و با او معامله کند مسلماً اجر و پاداش خود را نیز دریافت می‌کند، خداوند متعال کار خیر را جبران می‌کند.

تهیه خوراک فرهنگی مناسب برای کودکان

رییس ستاد اقامه نماز کشور با بیان این‌که باید برای کودکان خوراک مناسب فرهنگی تهیه کرد، به انتقاد از برنامه‌های اجرایی در برخی از مهد کودک‌ها پرداخت و خاطرنشان کرد: در برخی از مهد کودک‌ها شعرهای بی‌فایده و بی محتوا به کودکان آموزش داده می‌شود.

وی ادامه داد: مسؤولان بهزیستی باید رابطه تنگاتنگی با افراد داشته و در میان کودکان باشند، گفت‌وگوی تنگاتنگ کودتا می‌کند، سخنرانی خصوصی بسیار مفیدتر از سخنرانی عمومی است، باید از پشت میز بیرون بیاییم، مدیر کل باشید ولی گیر مدیر کل نباشید، شما اگر هنرمند باشید در بهزیستی‌ها می‌توانید بهترین افراد را تربیت کنید.

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی بهزیستی‌ها را محلی برای قرب و رشد افراد دانست و اظهار داشت: خدا جبار است گذشت‌ها را جبران می‌کند، وقتی خداوند از فرد چیزی می‌گیرد در قبال آن چیز دیگری می‌دهد.

وی در پایان بیان داشت: فرد اگر قصد قربت داشته باشد دائماً در حال عبادت است، یکی از فرزندان خود را وقف دین کرده و اجازه دهید طلبه شود./993/پ201/ن

ارسال نظرات