۲۵ دی ۱۳۹۲ - ۰۱:۴۸
کد خبر: ۱۹۵۰۳۴
امام جمعه موقت تهران:

آیت‌الله بهاءالدینی تاکید می کرد اگر خیری هست در سید علی خامنه‌ای است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که حضرت آیت‌الله بهاء‌الدینی در علم و فقاهت چیزی کم نداشته و به عنوان یک وزنه علمی در حوزه به شمار می‌رفت، گفت: این عالم بزرگوار با این وجود هیچگاه از کرسی درس برای بالابردن و مطرح کردن خود بهره نبرد.
حجت الاسلام والمسلمين صديقي حجت الاسلام والمسلمين صديقي در مراسم بزرگداشت آيت الله بهاءالديني در مسجد اعظم قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران شب گذشته در مراسم بزرگداشت آیت‌الله بهاءالدینی که با حضور علما و مردم در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به آیات قرآن، گفت: زمین و آسمان ظرفیت تجلی خداوند متعال را ندارد.

وی ادامه داد: قلب مؤمن تنها جایی است که می‌تواند خداوند متعال را با تمام صفات عالی در خود جای دهد، قلب فرد را از کوچک‌ترین درجات به بالاترین مقامات اخلاقی و عرفانی می‌رساند.

امام جمعه موقت تهران، حضرت آیت‌الله بهاالدینی را از بزرگان حوزه و دارای فضایل و کرامات فراوان دانست و گفت: این عالم بزرگوار بدون این‌که به جایی مهاجرت کنند تمام مراحل علمی و معنوی را در کشور گذراند.

وی افزود: حضرت آیت‌الله بهاءالدینی بدون این‌که استاد خاصی ببیند مسیر معنوی و عرفانی را طی کرده و به درجات کمالیه رسید، در حالی که حتی حضرت آیت‌الله بهجت برای رسیدن به سلوک و عرفان چهار سال شاگرد حضرت‌ آیت‌الله قاضی بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با تأکید بر این‌که حضرت آیت‌الله بهاءالدینی هیچ‌گاه از کرسی علم برای بالا بردن خود استفاده نکرد، خاطرنشان کرد: این عالم جلیل القدر هیچ وابستگی به مال و دنیا نداشت.

وی بیان داشت: حضرت آیت‌الله بهاء‌الدینی در علم و فقاهت چیزی کم نداشته و به عنوان یک وزنه علمی در حوزه به شمار می‌رفت ولی با این وجود هیچگاه از کرسی درس برای بالابردن و مطرح کردن خود بهره نبرد.

استاد اخلاق حوزه علمیه با اشاره به فضایل و کرامات حضرت آیت‌الله بهاءالدینی، آن عالم فرزانه را از مفاخر و بزرگان حوزه در عصر حاضر برشمرد و اظهار داشت: این عالم بزرگوار علم، تقوا، معنویت، کمال، کرامت و ایمان را با یکدیگر داشت.

وی یادآور شد: حضرت آیت‌الله بهاءالدینی در تدریس از هیچ تلاشی فروگذاری نمی‌کرد به گونه‌ای که روزانه حدود 9 جلسه تدریس داشت، حتی برخی از جلسات ایشان در وقت سحر شروع می‌شد و افرادی همانند شهید مطهری در آن حضور پیدا می‌کردند.

امام جمعه موقت تهران عدم فخر فروشی و عدم ایجاد جو برای رسیدن به مرجعیت را از دیگر فضایل حضرت آیت‌الله بهاءالدینی خواند و گفت: آیت‌الله بهاءالدینی می‌دانست که هیچ پست و مقام دنیایی برایش زاد و توشه آخرت نمی‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی در پایان با بیان این‌که آیت الله بهاء الدینی موهبت الهی برای حوزه‌های علمیه بود، یادآور شد: این عالم بزرگوار مرجعیت را نپذیرفت ولی امام راحل را حمایت کرد و پس از ایشان، مقام معظم رهبری را با چشم تیزبین خود دید و گفت اگر خیری باشد در سید علی( رهبر معظم انقلاب) است./993/پ202/ج

 

ارسال نظرات