۲۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۸
کد خبر: ۱۹۵۱۱۹

مشارکت حداقلی مردم مصر در انتخابات قانون اساسی

خبرگزاری رسا ـ به گفته منابعی همچون بی بی سی؛ تنها 40 درصد از مردم در این انتخابات شرکت داشته اند.
انتخابات مصر

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا؛ یورونیوز در خبری گفت: دومین و آخرین روز همه پرسی قانون اساسی جدید مصر، صبح چهارشنبه و تحت تدابیر شدید امنیتی آغاز شد.
به اعتقاد برخی، رای «آری» مصری ها به قانون اساسی جدید، زمینه کاندیداتوری ژنرال سیسی در انتخابات آتی ریاست جمهوری را فراهم خواهد کرد.
وزیر دفاع و معاون نخست وزیر مصر که این روزها از او بعنوان قدرت شماره یک این کشور یاد می شود، پیش تر از واجدین شرایط رای دادن که تعداد آنها به حدود 53 میلیون نفر می رسد، خواسته بود به این همه پرسی «آری» بگویند.
او گفته در صورت علاقه مردم و حمایت ارتش، خود را نامزد پست ریاست جمهوری خواهد کرد.
اکثر گروه های سیاسی از جمله اخوان المسلمین که کماکان محمد مرسی را رییس جمهوری قانونی این کشور می دانند، این همه پرسی را تحریم کرده اند.
روز اول این همه پرسی هم با خشونت های زیادی همراه شد. درنتیجه درگیری میان نیروهای امنیتی و مخالفان، حداقل ده نفر کشته، تعدادی هم زخمی و دهها نفر نیز بازداشت شدند.
رای گیری شامگام چهارشنبه به وقت محلی پایان می یابد. تاکنون از زمان اعلام نتیجه این همه پرسی، اطلاعات دقیقی منتشر نشده است اما به گفته منابعی همچون بی بی سی؛ تنها 40 درصد از مردم در این انتخابات شرکت داشته اند.
/1421/1409/ح

ارسال نظرات