۲۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۱
کد خبر: ۱۹۵۱۳۶

صف‌آرایی راهبان بودایی علیه مسلمانان سریلانکا

خبرگزاری رسا ـ گروهی از راهبان افراط‌گرای بودایی در سریلانکا در حال صف‌آرایی مردم این کشور علیه مسلمانان هستند.
سريلانکا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، تنها در طول یک سال گذشته، بودائیان توانسته‌اند، جمعیت عظیمی را علیه اقلیت مسلمان این کشور بسیح کنند.

 

بودائیان در چند سال اخیر ده‌ها مسجد را تخریب، کسب‌وکار و تجارت‌های مسلمانان را تحریم و حجاب و غذاهای حلال را در  سریلانکا ممنوع کرده‌اند.

 

راهبان بودائی با تبلیغ این ادعا که مسلمانان در صدد تقسیم کشور هستند، مردم را علیه این اقلیت دینی می‌شورانند.

 

دولت سریلانکا نیز به ندرت وارد عمل می‌شود تا از مسلمانان حمایت یا دفاع کند.

 

مسلمانان حدود 10 درصد جمعیت 20 میلیون نفری این کشور جزیره‌ای واقع در اقیانوس هند را تشکیل می‌دهند.

 

در سپتامبر 2011، بودائیان یک مکان تاریخی اسلامی را که بیش از 300 سال قدمت داشت و جزء فهرست میراث جهانی یونسکو بود، تخریب کردند.

 

در آوریل 2012، جمعیتی 2000 نفری از بودائیان به همراه راهبانشان به مسجد بزرگ شهر «دامبولا» حمله کردند در حالیکه پلیس سریلانکا ناظر این اتفاق بود. پس از آن دولت این کشور دستور حذف این مسجد را داد و اعلام کرد که وجود مسجد در این مکان مقدس بودایی، بی‌حرمتی است.

 

مسلمانان می‌گویند که بودائیان با انتشار شایعه‌هایی تأسف‌آور در مورد تجارت‌ها و کسب‌وکارهایی که از سوی مسلمانان اداره می‌شود، کسب‌وکار آنان را به تعطیلی کشانده‌اند.

 

بسیاری از مسلمانان معتقدند که برجسته‌ بودن آنان در عرصه اقتصادی منجر به مخالفت‌های بودائیان شده است. مسلمانان از 1000 سال پیش که بازرگانان عرب اسلام را به سریلانکا آوردند، در این کشور به کسب‌وکار مشغولند و کنترل نیمی از کسب‌وکارهای کوچک و تقریباً انحصار صنایع نساجی و جواهرسازی را در اختیار دارند./982/ب102/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات