۱۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۹
کد خبر: ۱۹۷۳۰۹

انگلیس نگران جدایی اسکاتلند

خبرگزاری رسا ـ در صورتی که اسکاتلندی ها در همه پرسی هفت ماه آینده، به استقلال از بریتانیا رای دهند، ثبات بریتانیا و نیز سرمایه گذاری مستقیم خارجی در این کشور به خطر خواهد افتاد.
پرچم بريتانيا متشکل از 4 کشور ايرلند شمالي،اسکاتلند، ولز و انگليس

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا؛ یورونیوز در خبری گفت: دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس از اسکاتلندی ها خواست تا با بریتانیا بمانند.


نخست وزیر انگلیس المپیک پارک لندن را برای سخنرانی انتخاب کرده بود تا به گفته خودش جدا از مردم اسکاتلند، به مردم انگلستان، ولز و ایرلند شمالی این پیام را بدهد که همه پرسی استقلال اسکاتلند، کل بریتانیا با 63 میلیون نفر را عمیقا تحت تاثیر قرار خواهد داد.


دیوید کامرون گفت: به تمام کسانی که در انگلستان، ولز و ایرلند شمالی همچون من خواستار محافظت از بریتانیا هستند، مایلم بگویم آنهایی که در اسکاتلند می خواهند در این همه پرسی شرکت کنند، دوستان، همسایگان و خانواده های ما هستند. با تلفن، ایمیل، توییتر و هر راه دیگر به مردم اسکاتلند این پیام را بدهید که می خواهیم با ما بمانید.


نخست وزیر انگلیس که به باور برخی تحلیلگران، نگران از آن است که از دست دادن اسکاتلند در کارنامه وی ثبت شود، افزود: در صورتی که اسکاتلندی ها در همه پرسی هفت ماه آینده، به استقلال از بریتانیا رای دهند، ثبات بریتانیا و نیز سرمایه گذاری مستقیم خارجی در این کشور به خطر خواهد افتاد.


در همین حال الکس سالموند، وزیر اول اسکاتلند ضمن انتقاد از سخنان دیوید کامرون نخست وزیر بریتانیا را «بزدلی بزرگ» توصیف کرد که مناظره علنی با وی در مورد استقلال اسکاتلند را نپذیرفته است.


رهبر حزب ملی گرای اسکاتلند که در سپتامبر گذشته با حضور در پارلمان محلی از پیشنهاد دولت خود برای استقلال این بخش از بریتانیا دفاع کرد و برگزاری همه پرسی استقلال اسکاتلند را فرصتی تاریخی برای مردم این سرزمین خواند./1421/1409/ح

ارسال نظرات