۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۶
کد خبر: ۱۹۷۳۹۵
ماه آینده؛

نخستین موزه اسلامی استرالیا گشایش می‌یابد

خبرگزاری رسا ـ موزه اسلامی استرالیا که اولین موزه اسلامی این کشور است، 12 اسفند ماه سال جاری در شهر ملبورن درهای خود را به روی عموم می‌گشاید.
موزه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، پروژه ساخت موزه اسلامی استرالیا که در سال 2010 آغاز شد، با صرف هزینه‌ای بالغ بر 10 میلیون دلار انجام پذیرفت.

 

دولت استرالیا کمتر از 20 درصد هزینه ساخت این موزه را بر عهده گرفت و این موزه با سرمایه‌گذاری مسلمانان ساخته شد.

 

گروهی از جوانان مسلمان استرالیایی نیز در این چهار سال به صورت داوطلبانه به تکمیل پروژه ساخت اولین موزه اسلامی استرالیا کمک کردند.

 

این موزه با هدف ایجاد فضایی برای شناخت صحیح اسلام و مسلمانان و از بین بردن تصورات نادرست در مورد این دین و پیروان آن در ملبورن تأسیس شده است.

 

موزه اسلامی استرالیا دارای گالری‌های متعددی است که در آن ابعاد مختلف فرهنگ و تمدن اسلامی به بازیدکنندگان معرفی می‌شود.

 

در بخشی از این موزه اصول دین اسلام و معنای حقیقی اصطلاحات اسلامی سوءتعبیر شده مانند جهاد و شریعت به بازدیدکنندگان آموزش داده می‌شود و آنان می‌توانند در مناره‌ای که در این موزه تعبیه شده بایستند و به نوای اذان گوش فرا دهند.

 

آشنایی با داستان زندگی حضرت محمد(ص) و معرفی فهرستی از اکتشاف‌های مسلمانان در زمینه ریاضیات، علوم، ادبیات و شطرنج از دیگر بخش‌های این موزه است.

 

در گالری تاریخ مسلمانان استرالیا، سرگذشت مسلمانان استرالیا از زمان ورود آنان به این سرزمین در دهه 1700 تا به امروز معرفی می‌شود.

 

در این موزه همچنین بخشی به معرفی بنیان‌های اسلامی زبان و فرهنگ غرب می‌پردازد.

 

بخشی هم به ارائه آثار هنرمندان معاصر مسلمان استرالیا اختصاص دارد. گالری معماری این موزه هم آثار و بناهای بی‌نظیر اسلامی در سراسر جهان را معرفی می‌کند.

 

در گالری عقاید اسلامی نیز عقاید و اعمال عبادی دین اسلام از جمله سفر حج و خانه کعبه به بازدیدکنندگان معرفی می‌شود./982/ب103/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات