۲۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۱۹۷۸۷۱

آغاز بیست‌و‌پنجمین نشست سازمان «دعوت اسلامی» در سودان

خبرگزاری رسا ـ بیست‌و‌پنجمین نشست‌ هیأت‌امنای سازمان «دعوت اسلامی» با حضور رییس‌جمهور سودان در شهر «خارطوم»، پایتخت این کشور آغاز شد.
آرم سازمان دعوت اسلامي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، بیست‌و‌پنجمین نشست‌ هیأت ‌امنای سازمان «دعوت اسلامی» روزگذشته با حضور رییس‌جمهور سودان و با مشارکت قطر و حضور گسترده کشورهای عربی و اسلامی در خارطوم پایتخت سودان آغاز شده است و به مدت 2 روز ادامه دارد.


قرار است در این نشست رییس هیأت‌ امنای سازمان دعوت اسلامی و همچنین دبیرکل جدید این سازمان و معاون وی برای یک دوره 4 ساله تعیین شوند.


عمر البشیر، رییس‌جمهور سودان در افتتاحیه این نشست با اشاره به دستاوردهای سازمان دعوت اسلامی اظهار کرد: این سازمان از زمان تأسیس در خارطوم در سال 1980 میلادی دستاوردهای بزرگی را در راستای کمک به مسلمانان به‎ویژه مسلمانان آفریقا کسب کرده است.


عمر البشیر در ادامه افزود: تلاش برای حفظ میراث عقیدتی و فرهنگی امت اسلام و همچنین ساخت مساجد، مراکز علمی، بهداشتی و دعوت به دین اسلام از دیگر دستاوردهای این سازمان بوده است.


وی همچنین تصریح کرد: به خاطر این تلاش‌ها بسیاری از افراد به ویژه در کشورهای آفریقایی به اسلام گرویده‌اند و این سازمان خدماتی در خارج از قاره‌ آفریقا و در آسیا، اروپا و دیگر بخش‌های جهان نیز انجام داده است.


رییس‌جمهور سودان در پایان تأکید کرد: جهان اسلام امروز با چالش‌های بزرگ و هجمه‌هایی مستقیم و غیر مستقیم برای تضعیف مسلمانان مواجه است و سومالی از جمله کشورهایی است که از این چالش‌ها رنج می‌برد.


یادآور می‌شود، سازمان دعوت اسلامی در سال 1980 میلادی در خارطوم تأسیس شد، این سازمان از سال 1987 میلادی تاکنون در قطر فعالیت دارد و در حال حاضر عبدالرحمن محمد حسن سوار الذهب، رییس‌جمهور اسبق سودان ریاست هیأت امنای این سازمان را برعهده دارد.


هیأت امنای سازمان دعوت اسلامی 70 عضو دارد، قطر، امارات، کویت، یمن، مراکش، مصر و لیبی از کشورهای عضو این سازمان هستند./994/ب102/د

ارسال نظرات