۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۹
کد خبر: ۱۹۸۱۰۷

سفر مالکی به الانبار

خبرگزاری رسا ـ قرار است در این دیدار المالکی در جریان چگونگی پیشرفت عملیات جنگی در رمادی، مرکز استان الانبار قرار گرفته و با رهبران عشایر محلی نیز ملاقات کند.
نوري المالکي نخست وزير عراق

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا؛ دویچه وله در خبری گفت: در حالی که خشونت‌ها در عراق همچنان قربانی می‌گیرد نخست‌وزیر عراق به دیدار رمادی‌، مرکز ناآرام استان الانبار رفته است.
به گزارش این خبرگزاری؛ همزمان در جریان حمله به نیروهای امنیتی عراق در شبانگاه جمعه (14 فوریه/ 25 بهمن) دست کم 16 نفر کشته شدند.


به گفته منابع دولتی و بیمارستانی، تنها در شمال بغداد، پایتخت کشور 7 مأمور پلیس و 4 سرباز جان خود را از دست دادند.


بر پایه این گزارش ها، در جنوب بغداد درگیری‌های دیگری به وقوع پیوست که در جریان آن 5 تن از نیروهای امنیتی جان باختند. پس از عقب‌نشینی ارتش عراق از سلیمان‌بک، واقع در شمال بغداد شورشیان باز هم کنترل این منطقه را به دست گرفتند.


نیروهای دولتی عراق همواره هدف حملات شبه‌نظامیان مسلح این کشور قرار می‌گیرند. در همین حال در جریان حملات و درگیری‌های روز جمعه (14 فوریه) 22 نفر دیگر کشته شدند.


در همین حال نوری المالکی، نخست‌وزیر عراق روز شنبه (15 فوریه/ 26 بهمن) راهی دیدار از شهر غربی و ناآرام رمادی شد؛ شهری که در آن نیروهای امنیتی با مشارکت عشایر و شبه‌‌نظامیان محلی علیه نیروهای مرتبط با القاعده (دولت اسلامی عراق و شام) در جنگ‌اند.


یکی از مقام‌های عراقی بدون ذکر جزئیات به خبرگزاری دویچه وله گفت: قرار است در این دیدار المالکی در جریان چگونگی پیشرفت عملیات جنگی در رمادی، مرکز استان الانبار قرار گرفته و با رهبران عشایر محلی نیز ملاقات کند./1421/1409/ح

ارسال نظرات