۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۱۹۸۹۲۸

تمجید استاندار نجف از سرعت و کیفیت اجرای پروژه های عتبات

خبرگزاری رسا ـ استاندار نجف در دیدار با رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات ضمن تمجید از همت ایرانیان در بازسازی اعتاب مقدسه، سرعت و کیفیت پروژه های بازسازی و نوسازی این اعتاب را در مقایسه با گذشته بسیار عالی و درخور تقدیر دانست.
عتبات عاليات

به گزارش خبرگزاری رسا،  عدنان عبد خضیر استاندار نجف با اشاره به تهیه طرح جامع توسعه حرمهای مطهر بویژه حرم علوی از سوی این ستاد، از برنامه های مدون ستاد بازسازی عتبات عالیات ایران برای کمک به توسعه اعتاب مقدسه به منظور رفاه حال زایران با مدیریت صحیح و برنامه ریزی شده ستایش کرد.

 

وی ساخت صحن بزرگ حضرت زهرا(ع) در نجف را از سازه های بزرگ معماری جهان اسلام دانست که با طراحی، مدیریت و اجرای ستاد بازسازی و کمک ایرانیان در حال تکمیل است.

 

استاندار نجف تعامل و روابط دو ملت ایران و عراق را تاریخی، فرهنگی، مذهبی و ریشه دار دانست و افزود: با سقوط رژیم دیکتاتور صدام این فرصت تاریخی بار دیگر احیا شد و باید با بهره برداری صحیح از این فرصت، قدردان این نعمت بزرگ باشیم.

 

در این دیدار حسن پلارک، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات ایران، گزارش مبسوطی از پروژه های در دست اجرا و برنامه های آتی این ستاد در عراق ارایه نمود.

 

وی تصریح کرد: این ستاد با جمع آوری کمک های مردمی و برنامه ریزی برای استفاده از آن، نذورات و کمک های مردم را فقط در محل هایی که مد نظر و نیت صاحبان نذورات هست، هزینه می کند.

 

پلارک استفاده از کادر مدیریتی و مهندسی مجرب را از ویژگی های بارز این ستاد عنوان کرد و افزود: در اجرا و یا نوسازی سازه ها، حداکثر استانداردهای لازم برای دوام و قوام بناها مد نظر است.

 

این مقام مسئول همچنین برای مشارکت در برنامه های توسعه خدماتی، درمانی و رفاهی در شهر های مقدس عراق به منظور تامین نیازهای زایران اعتاب مقدسه اعلام آمادگی کرد.

 

پس از این دیدار نیز رئیس ستاد عتبات عالیات از پروژه صحن حضرت زهرا(س) بازدید و از نزدیک در جریان پیشرفت این طرح قرار گرفت./901/د102/ب 

ارسال نظرات