۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۱۹۹۳۱۳
در مراسم رونمایی از کتاب «شیعه درست فهمیده نشده است»؛

نویسنده غنایی:انقلاب اسلامی ایران عزت را به مسلمانان بازگرداند

خبرگزاری رسا ـ کتاب «شیعه درست فهمیده نشده است» تالیف شیخ عبدالمومن دالاهو در شهر آکرای غنا رونمایی شد.
مراسم رونمايي از کتاب شيعه درست فهميده نشده است درغنا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم رونمایی از کتاب «شیعه درست فهمیده نشده است» تالیف شیخ عبدالمومن دالاهو از سوی رایزنی فرهنگی ایران در مسجد مجتمع فرهنگی فتح المبین شهر آکرا پایتخت غنا برگزار شد.


در این مراسم، شیخ عبدالمومن در خصوص تالیف کتاب شیعه گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) که عزت را به ما مسلمانان برگرداند به ایران سفر کردم و از نزدیک طی 12 سال تحصیل در حوزه علمیه قم با مکتب اهل بیت(ع) و شیعه آشنا شدم تا آنکه به عنوان حجة الإسلام و المسلمین از سوی مرحوم آیة الله العظمی محمد علی اراکی معمم شدم.

 

وی افزود: وقتی به شهر خود برگشتم، وهابیان همواره به مکتب شیعه اتهامات بی اساسی را وارد کرده‎ بودند که هیچ‎کدام از آن‎ها وارد نیست؛ این اتهامات فقط بین مسلمانان دشمنی و اختلاف ایجاد می‎کند. من وظیفه خود دانستم تا به این اتهامات بی پایه با توجه به فرهنگ آفریقایی که در آن بزرگ شدم جواب بدهم تا آنان نتوانند از جهل جوانان ما سؤ استفاده کنند و آنان را از مکتب اهل بیت پیامبر دور نگه دارند.


شیخ عبدالمومن ادامه داد: در این اثر سعی شده است از منابع اهل سنت استفاده و استاندارهای یک اثر علمی تا آن‎جا که در توان نویسنده بوده رعایت و از هرگونه اهانت و ناسزا پرهیز شود. متاسفانه اتهامات ناجوانمردانه فرقه‎های افراطی زمینه بدفهمی، بدگمانی و دشمنی را بین مسلمانان فراهم می‎کند؛ این اثر گامی است کوچک برای برطرف کردن این اتهامات و ایجاد حفظ وحدت و فهم یکدیگر و همزیستی مسالمت آمیز بین فرقه‎ها و گروه‎های اسلامی.


وی تصریح کرد: ما وظیفه نداریم کسی را به فرقه خود دعوت کنیم و من هیچ‎وقت چنین نکرده‎ام، لکن وظیفه داریم حقایق را بازگو کنیم تا مردم بتوانند خود درست تصمیم بگیرند و صحیح قضاوت کنند. آن‎چه در این اثر پیگیری شده است فراهم کردن اطلاعات برای داوری صحیح در باره مکتب اهل بیت(ع) است.

 

نویسنده این کتاب تأکید کرد: در دورانی که ما زندگی می‎کنیم هیچ چیز مهم‎تر از حفظ وحدت و عزت مسلمانان نیست. امیدوارم توانسته باشم بخشی از وظایف دینی خود را در روشنگری دینی انجام داده و این تلاش مورد رضای خداوند متعال واقع شده باشد./994/ب101/د

ارسال نظرات