۱۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۱۹۹۸۰۳

توصیه‌های حجت الاسلام قرائتی به مسؤولان ستاد سفرهای نوروزی در زمینه نماز مسافران

خبرگزاری رسا ـ نشست مسؤولان ستاد سفرهای نوروزی با رییس ستاد اقامه نماز برای بررسی آمادگی دستگاه‌ها در اجرای طرح جهادی اقامه نماز برگزار شد.
درس تفسير حجت الاسلام و المسلمين قرائتي در مسجد الزهرا مشهد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، در نشست مسؤولان ستاد سفرهای نوروزی با رییس ستاد اقامه نماز که صبح امروز دوشنبه در محل ستاد اقامه نماز تشکیل شد، حجت الاسلام و المسلمین قرائتی و مسئولان و نمایندگان وزارتخانه‌های کشور، راه و شهرسازی، آموزش و پرورش، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، راهنمایی و رانندگی، جمعیت هلال احمر، استانداری، شهرداری تهران و صدا و سیما حضور داشتند.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز در این نشست با تاکید بر این‌که باید امر نماز در سفرهای نوروزی جدی گرفته شود گفت: باید مقدمات و زمینه‌های اقامه نماز در نمازخانه‌ها و مساجد بین راهی گردشگری و توریستی از سوی دستگاه‌های مسئول فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: نماز از جمله عبادت‌هایی است که تظاهر به آن اشکالی ندارد بنابراین باید به صورت علنی برگزار شود.

حجت الاسلام قرائتی با توصیه به مسئولان ستاد سفرهای نوروزی تصریح کرد: باید تدابیری اندیشیده شود که رانندگان به توقف در زمان نماز موظف شوند این کار می‌تواند نوعی استراحت و زنگ تنفسی برای راننده و مسافران باشد ضمن این ‌که به یک واجب دینی عمل می‌شود.

وی گفت: نماز علامت و نشانه اسلام و مسلمانان است و باید آن را به صورت علنی اقامه کرد. ما نباید از تظاهر به نماز به ویژه در سفرهای نوروزی غفلت کنیم بنابراین باید دستگاه‌های مسئول امکانات این کار را فراهم کنند.

رییس ستاد اقامه نماز تاکید کرد: امکانات گرمایشی و سرمایشی در نمازخانه‌های بین راهی و همچنین تهیه مهر و سجاده و مکان مناسب از نظر بهداشتی از عواملی است که می‌تواند در اقامه نماز مسافران موثر باشد.

وی همچنین با انتقاد از بی توجهی به امر نماز در بودجه‌ریزی‌ها، برنامه‌ریزی‌ها و تصمیم گیری‌ها گفت: نماز تنها مربوط به ستاد اقامه نماز نیست هر مسلمانی مسئول است و باید نسبت به نماز غیرت داشته باشد و آن را سبک نشمارد، بنابراین امیدواریم با در نظر گرفتن رضای خدا و با همکاری و همدلی تمام دستگاه‌های مسئول شاهد برپایی نماز در ایستگاه‌ها و مراکز بین راهی در سفرهای نوروزی باشیم.

در ادامه این نشست نیز نمایندگان دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها از اقدامات و تصمیماتی که برای پرپایی نماز در سفرهای نوروزی اتخاذ کرده‌اند گزارشی ارائه دادند./9662/پ202/ع

ارسال نظرات