۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۶
کد خبر: ۲۰۰۵۴۹
مدیرکل اوقاف خراسان شمالی خبر داد؛

آمادگی مساجد و امامزاده های خراسان شمالی برای میزبانی از مسافران

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی از مدیران ادارات و نهادهای این استان خواست تا بدهی دستگاه متبوع خود بابت اجاره ساختمان های وقفی را به این اداره کل پرداخت کنند.
حجت الاسلام سهرابي - شوراي اداري خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی عصر دوشنبه در نشست شورای اداری استان که با حضور افزون بر 200 نفر از مدیران خراسان شمالی و شهرستان های تابع برگزار شد، به مسأله بدهکاری ادارات و نهادهای این استان به اداره کل اوقاف و امور خیریه استان پرداخت و از آنها خواست تا پیش از پایان سال نسبت به تسویه بدهی خود اقدام کنند.

 

وی اگر چه در صحبت های پیشین خود میزان بدهی دستگاه های خراسان شمالی به اداره کل اوقاف بابت اجاره ساختمان های وقفی را افزون بر 400 میلیارد ریال اعلام کرده بود اما در این نشست رقم بدهکاری ادارات را ذکر نکرد ولی با این وجود از اداراتی که مستأجر موقوفات هستند خواست تا حساب امسال خود را به سال آینده موکول نکنند.

 

به گفته حجت الاسلام سهرابی بنا به نظر اکثر مراجع تقلید اگر فرد حقیقی و یا حقوقی مستأجر موقوفه ای باشد اما اجاره خود را پرداخت نکند؛ آن مکان غصبی محسوب می شود و احتمالا اعمال دینی در آن مکان پذیرفته نخواهد شد.

 

وی از مدیران دستگاه ها و نهادهای خراسان شمالی خواست تا با تسویه بدهکاری خود به اداره کل اوقاف و امور خیریه، زمینه را برای اجرای نیات خیر واقفان فراهم کنند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی پیش از این بدهی ادارات به اوقاف را افزون بر 400 میلیارد ریال اعلام کرده و گفته بود که این میزان بدهی مربوط به 15 اداره دولتی در استان است.

 

حجت الاسلام سهرابی امروز در شورای اداری خراسان شمالی در ادامه صحبت های خود شمار موقوفات این استان را بیش از چهار هزار و 500 موقوفه و تعداد امامزاده های ثبت شده و دارای بارگاه در خراسان شمالی را 156 امامزاده ذکر کرد.

 

وی شناسایی و احیای موقوفات و عمل به نیات خیر واقفین را از جمله مهم ترین برنامه های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در زمینه موقوفات و تبدیل بقاع متبرک به قطب های فرهنگی در راستای فرموده مقام معظم رهبری را مهم ترین برنامه این اداره کل در بخش امامزاده ها برشمرد.

 

حجت الاسلام سهرابی با اشاره به این که در حال حاضر بیش از 65 درصد موقوفات خراسان شمالی وقف روضه حضرت سیدالشهدا(ع) و اطعام عزاداران است، بر هدایت موقوفات جدید به سمت دیگر نیازهای جامعه تأکید کرد و گفت: تلاش برای به روز کردن و هدایت موقوفات از پارسال در استان آغاز شده و با قوت ادامه دارد.

 

وی همچنین از آمادگی مساجد و امامزاده های بین راهی خراسان شمالی برای میزبانی از زوار و مسافران ایام نوروز خبر داد و افزود: در این راستا همانند سال های گذشته در ایام نوروز 93 نیز طرح آرامش بهاری در امامزاده های شاخص این استان برگزار می شود./9314/پ202/ب

ارسال نظرات