۲۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۲:۲۶
کد خبر: ۲۰۰۶۴۶

تغییرات در ارتش مصر به نفع السیسی

خبرگزاری رسا ـ به گفته ناظران سیاسی این تغییرات در ترکیب فرماندهان ارتش می‌تواند در ارتباط با نامزدی ژنرال عبدالفتاح السیسی در انتخابات آتی ریاست جمهوری مصر باشد.
ژنرال السيسي

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، دویچه وله در خبری گفت: ژنرال عبدالفتاح السیسی، فرمانده کل نیروهای مسلح مصر دست به تعویض چندین ژنرال ارتش زده است. در میان ژنرال‌های برکنارشده، نام فرمانده نیرو‌های نظامی مصر در شبه‌جزیره سینا نیز مشاهده می‌شود.


بنا به گزارش این خبرگزاری؛ ژنرال احمد وصفی فرمانده نیروهای نظامی مصر در شبه‌جزیره سینا به علت "ناتوانی در مقابله با فعالیت‌های تروریست ها" در این منطقه از مقام خود برکنار شده است.


به گفته مقامات امنیتی مصر در شبه‌جزیره سینا گروه‌هایی از اسلام‌گرایان فعالیت می‌کنند که نزدیکی‌های آشکاری با القاعده دارند. تا کنون ده‌ها سرباز مصر در درگیری‌های مسلحانه در این شبه‌جزیره توسط شورشیان مسلح کشته شده‌اند.


خبرهای رسیده حاکی از آن است که سرلشکر محمد الشحات، فرمانده عملیاتی ارتش مصر جانشین سرلشکر وصفی شده است. خبرگزاری‌های داخلی مصر گزارش می‌دهند که 5 فرمانده عملیاتی در مناطق جنوبی مصر نیز تعویض شده‌اند.


به گفته ناظران سیاسی این تغییرات در ترکیب فرماندهان ارتش می‌تواند در ارتباط با نامزدی ژنرال عبدالفتاح السیسی در انتخابات آتی ریاست جمهوری مصر باشد.


السیسی می‌کوشد فرماندهان وفادار به خود را در پست‌های کلیدی قرار دهد، زیرا حضور وی در انتخابات مستلزم کناره‌گیری وی از سمت‌های نظامی است. السیسی در کنار فرماندهی نیروهای مسلح مصر، مسئولیت وزارت دفاع این کشور را نیز برعهده دارد.


به گفته مقام‌های مصری انتخابات ریاست جمهوری این کشور احتمالاً در ماه آوریل یا ماه مه 2014 برگزار خواهد شد./1421/1409/ح

ارسال نظرات