۱۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۲۰۰۹۲۳
استاد حوزه علمیه لرستان:

سبک زندگی اسلامی باید در متن جامعه قرار گیرد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه لرستان با بیان این که دین اسلام دین جامع و کاملی است، گفت: سبک زندگی اسلامی باید در متن جامعه قرار گیرد.
سبک زندگي اسلامي

حجت الاسلام احمد اکبریان، استاد حوزه علمیه لرستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با بیان این که سبک زندگی اسلامی باید در متن جامعه قرار گیرد، بیان داشت: باید از شیوه‌های گوناگون برای فرهنگ‌سازی زندگی اسلامی ایرانی استفاده کرد.

وی با اشاره به راهکارهای  ترویج سبک زندگی اسلامی در جامعه، گفت: رسانه های ملی به منظور تبدیل اصول دینی به فرهنگ زندگی مردم نقش ویژه‌ای دارند.

حجت الاسلام اکبریان با اشاره به معایب و آسیب‌های سبک زندگی غربی در زندگی اسلامی و ایرانی، بیان داشت: تبیین سیره ائمه معصومین (ع)به عنوان بهترین الگوی زندگی اسلامی از مهم‌ترین مباحثی است که باید برای افراد جامعه بیان شود.

وی در ادامه با بیان این که دین اسلام مقوله‌های گوناگونی در حوزه خانواده و سبک زندگی اسلامی را در بر دارد، تصریح کرد: باید این اصول در جامعه و زندگی افراد تبیین شود.

این استاد حوزه علمیه لرستان با بیان این که زندگی در دو بعد مادی و معنوی جریان دارد و در زندگی غرب توجه محض به مادیات وجود دارد، خاطرنشان کرد: این مهم ترین عاملی است که سبک زندگی اسلامی را از غربی متمایز میکند.

حجت الاسلام اکبریان باتأکید بر این که برای تحقق ایجاد مودت و آرامش در خانواده ها باید معیار زندگی بر پایه دستورات قرآن و عترت باشد، بیان داشت: روحانیت با حضور فعال در جامعه باید با بیان مفاهیم دینی به عموم جامعه و هدایت خانواده ها در تربیت اسلامی فرزندان، سبک زندگی اسلامی و فرهنگ قرآنی مبنی بر حقایق را در جامعه ترویج دهند.

وی با بیان این که خانواده اصلی ترین نهاد اجتماعی است، خاطرنشان کرد: ازدواج با سبک زندگی اسلامی موجب حفظ دین، کسب آرامش، تکریم شخصیت و ایجاد امنیت روانی افراد می شود.

حجت الاسلام اکبریان با بیان این که ازدواج با سبک اسلامی موجب حرکت جامعه در مسیر سلامت و سعادت می شود،اظهار داشت: مسؤولان جامعه اسلامی باید تلاش کنند تا بسترهای لازم برای این امر خیر را فراهم آورند./9451/ت303/ب

ارسال نظرات