۱۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۲۰۰۹۳۹
در ایام تعطیلات نوروز صورت گرفت؛

زیارت بیش از 9 میلیون مسافر نوروزی از بقاع متبرکه مازندران

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از زیارت نه میلیون مسافر نوروزی از بقاع متبرکه مازندران خبر داد.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران

حجت‌الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر از اسکان مسافران نوروزی در بقاع متبرکه مازندران خبر داد و گفت: بیش از 800 زائرسرا در امامزادگان و بقاع متبرکه استان در ایام تعطیلات نوروزی برای مسافران نوروزی آماده شد.

 

وی همچنین با اشاره به اجرای طرح آرامش بهاری در 250 بقعه و امامزاده مازندران اظهار داشت: 25 خیمه معرفت از آغاز رسمی طرح آرامش بهاری در مازندران و در امامزادگان مجری این طرح برپا شده که به علت استقبال زائران و مسافران نوروزی سه خیمه دیگر به این تعداد خیمه‌ها اضافه شد.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که در همه مناسبت‌های مختلف سال خیمه‌های معرفت در امامزادگان شاخص مازندران برپا می‌شود، افزود: خیمه‌های ضیافت الهی، نشاط معنوی و بصیرت عاشورایی در ماه‌های محرم و رمضان برپا می‌شود.

 

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به این که مازندران در سال گذشته در اجرای طرح آرامش بهاری در سطح کشور مقام سوم را کسب کرد، افزود: اداره کل اوقاف مازندران در هفته وقف رتبه برتر کشور را کسب کرد.

 

وی ادامه داد: طرح سوگواره یاس نبوی در 222 بقعه و امامزاده مازندران با هدف برگزاری مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) برگزار شد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران تصریح کرد: تجمع بزرگ سوگواره یاس نبوی در امامزادگان شاخص مازندران برپا شده است که در این روز صدها هیأت عزاداری برای سوگواری شهادت بانوی دو عالم به امامزادگان مازندران مشرف شدند.

 

وی با بیان این که طرح آرامش بهاری در مازندران مورد استقبال مسافران و میهمانان نوروزی قرار گرفت، افزود: خیمه‌های معرفت نیز یکی از طرح‌های سازمان اوقاف بود که مورد استقبال میهمانان نوروزی قرار گرفت.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران همچنین از زیارت 9 میلیون مسافر نوروزی از امامزادگان و بقاع متبرکه مازندران خبر داد و عنوان کرد: دستگاه زائرشمار در امامزادگان شاخص استان در حال فعالیت هستند و این آمار براساس شمارش دستگاه زائرشمار گزارش شده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ترویج فضایل و سیره فاطمی، معرفی شخصیت بی‌بدیل حضرت فاطمه زهرا(س) و ترویج خطبه فدکیه از جمله اهداف برپایی سوگواره یاس نبوی است.

 

حجت‌الاسلام علیزاده  حضرت فاطمه(س) را حلقه وصل همه امت به رسالت بزرگ پیامبر اکرم(ص) تا قیامت دانست و بیان داشت: عزاداری سوگواری حضرت فاطمه(س) باید پرشور برگزار شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به ولایت‏‌پذیری حضرت زهرا(س) گفت: آحاد جامعه به‌ویژه نسل جوان و دختران و بانوان جامعه می‏‌توانند درس‏‌های فراوانی از زندگی این بانو گرفته و در زندگی فردی و اجتماعی خود به کار گیرند.

 

حجت الاسلام علیزاده مسؤولیت فاطمیون را سنگین برشمرد و افزود: حضرت فاطمه(س) الگوی ائمه(ع) است و مقام و مرتبه ویژه‌ای دارد.

 

وی با بیان این که سیره حضرت فاطمه زهرا(س) الگوی مناسبی برای همه مردم مسلمان جهان است، افزود: شناسایی و شناساندن سیره حضرت فاطمه(س) در حقیقت ترویج همه خوبی‌های عالم است.

 

حجت الاسلام علیزاده مهم‌ترین ویژگی حضرت زهرا(س) را اخلاص در عمل دانست و گفت: در زندگی حضرت زهرا(س) مقایسه مسائل مادی با بالادستان مشاهده نمی‌شود، چرا که مقایسه در مادیات سبب نابودی زندگی افراد می‌شود.

 

وی حضرت فاطمه(س) را نخستین شهیده راه ولایت دانست و با بیان این که تلاش حضرت فاطمه(س) برای دفاع از امامت، ولایت و دین بود، ادامه داد: پیروی از ولایت بهترین راه اطاعت از حضرت فاطمه(س) است./950/ت303/ب

ارسال نظرات