۱۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۳:۳۸
کد خبر: ۲۰۰۹۸۳
استاندار خوزستان:

فرهنگ سازی نیازمند رسیدن به تفاهمات درونی است

خبرگزاری رسا ـ استاندار خوزستان با بیان این که نسل جدید دارای فرهنگی است که تحت تأثیر رسانه‌ها غربی قرار دارد، اظهار داشت: اگر می‌خواهیم فرهنگ را بسازیم باید به تفاهم درونی واحد در این زمبنه رسید.
عبدالحسين مقتدايي، استاندار خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، عبدالحسین مقتدایی، استاندار خوزستان، شامگاه شنبه، در جلسه شورای اداری خوزستان، با بیان این که فرهنگ مبنا و اساس هر کاری است، اظهار داشت: فرهنگ، باید ها و نباید های یک ملت و ارزش های حاکم بر آن است.

وی با بیان این که خوزستان را در سال های گذشته با نام نخل و نفت می شناختند، اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب، خوزستان موج های فرهنگی اثر گذاری از جمله جنگ تحمیلی، بازسازی پس از جنگ و دوران سرمایه گذاری را گذرانده است.

مفتدایی بخش هایی از فرهنگ وارد شده به استان را که با مردم خوزستان به تعامل نرسیدند را تعارض فرهنگ دانست و گفت: موج جدید تأثیرگذار بر فرهنگ مردم خوزستان، فرهنگ نسل جدید است.

استاندار خوزستان با بیان این که نسل جدید دارای فرهنگی است که تحت تأثیر رسانه‌ها غربی قرار دارد، اظهار داشت: اگر می‌خواهیم فرهنگ را بسازیم باید به تفاهم درونی واحد در این زمبنه رسید.

وی با تأکید بر اهمیت مدیریت جهادی در عرصه فرهنگ خاطرنشان کرد: با توجه به سابقه استان خوزستان در طول هشت سال جنگ تحمیلی انتظاری جز مدیریتی جهادی در این استان وجود ندارد.

مفهوم اراده جهادی در دوران دفاع مقدس به مرحله عمل رسید

استاندار خوزستان در ادامه تصریح کرد: خوزستان مهد جنگ و دفاع مقدس است و مفهوم اراده جهادی در دوران دفاع مقدس به مرحله عمل رسید.

مقتدایی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری مراسم نکوداشت، ویژه نمایندگان فقید مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: این مراسم 7 خرداد ماه برگزار می شود و ستاد موقتی در این زمینه تشکیل شده است.

وی به ابلاغ مصوبه خرید کالا و خدمات مورد نیاز استان از تولیدات بومی اشاره کرد و اظهار داشت: بخشنامه ای در راستای به کارگیری استعدادهای موجود در بخش های گوناگون استان مورد بررسی قرار گرفته و به منظور تحقق این بخشنامه دو کارگاه آموزشی تشکیل خواهد شد./9464/پ203/ب

ارسال نظرات