۱۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۲۰۱۰۰۴
رییس دانشگاه مازندران:

اقتصاد مقاومتی استراتژی همیشگی نظام اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشگاه مازندران با اشاره به این که اقتصاد مقاومتی راهبرد مهم در خنثی سازی تحریم های دشمنان نظام اسلامی است، گفت: تحقق عملی مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال جدید بستری را برای شکوفایی و بالندگی کشور در عرصه اقتصادی و فرهنگی فراهم می کند.
حجت الاسلام اصغري، رييس دانشگاه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابلسر، حجت الاسلام فخرالدین اصغری آق مشهدی، رییس دانشگاه مازندران، ظهر امروز در جمع استادان و کارکنان این دانشگاه در سال جدید با تبیین پیام نوروزی مقام معظم رهبری گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی امسال نیز در پیام نوروزی خود به مسائل بسیار مهمی در کشور اشاره کردند و نامگذاری امسال در حقیقت تداوم شعار سال ایشان بود و در این راستا دانشگاه بهترین نهاد برای تحقق شعار اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی است.

 

وی با اشاره به این که حضور ملت ایران در صحنه های مختلف این انقلاب پرشور و تأثیرگذار بوده است، افزود: سال گذشته حضور پرشور مردم در انتخابات ریاست جمهوری و راهپیمایی 22 بهمن در حقیقت تحقق حماسه سیاسی بود.

 

حجت الاسلام اصغری آق مشهدی به ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی اواخر سال گذشته از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره و تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی به عنوان یک استراتژی همیشگی نه یک راه حل مقطعی، در حقیقت زیرساخت فکری تحقق حماسه اقتصادی است.

 

وی با اشاره به این که اقتصاد مقاومتی راهبرد مهم در خنثی سازی تحریم های دشمنان نظام اسلامی است، خاطرنشان کرد: تحقق عملی مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال جدید بستری را برای شکوفایی و بالندگی کشور در عرصه اقتصادی و فرهنگی فراهم می کند.

 

حجت الاسلام اصغری بر ضرورت وحدت و همدلی بخش های مختلف کشور در جهت تحقق مطالبات مقام معظم رهبری در سال جدید تأکید کرد و گفت: مراکز علمی، دینی، فرهنگی و اقتصاد باید از همه ظرفیت های موجود در کشور به منظور تحقق عینی رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در سال جدید بهره گیرند.

 

رییس دانشگاه مازندران اظهار داشت: با عنایت به ماهیت فرهنگی بودن انقلاب اسلامی، در حوزه فرهنگ، هنوز مشکلات بزرگ و عدیده ای وجود دارد که تعبیرعزم ملی و مدیریت جهادی مقام معظم رهبری نشان از آن دارد.

 

وی ادامه داد: در مسائل فرهنگی کشور باید علاوه بر آسیب شناسی و ارائه راه حل برای درمان آن، شناخت آسیب های بالقوه و پیشگیری از وقوع آنها نیز باید در دستور کار متولیان فرهنگی کشور قرار گیرد.

 

حجت الاسلام اصغری آق مشهدی تصریح کرد: نقش دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها جهت تحقق شعار مدیریت جهادی برای فرهنگ کشور بسیار سنگین و تعیین کننده است و امیدواریم این دفتر با مدیریت بهینه، سخت کوش، سرعت عمل در فعالیت ها، مشارکت جمعی بیشتر از گذشته، بتواند نقش به سزایی در دانشگاه ایفا کند.

 

رییس دانشگاه مازندران با اشاره به تقارن سال جدید با ایام شهادت بی بی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: برکت امسال ما به نام و سیره بانوی نمونه سلام است.

 

حجت الاسلام اصغری با اشاره به این که سال نو باید با تحول درونی در بشر همراه باشد، افزود: چنانچه در طبیعت تغییر و تحول ایجاد شده است، ما نیز باید شاهد رشد و تکامل در زندگی فردی و جمعی خود باشیم.

 

حجت الاسلام سید حسین حسینی، مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه مازندران نیز در ادامه این نشست با تبیین سبک زندگی و تأثیر آن بر مسایل فرهنگی گفت: انقلاب اسلامی تغییرات بسیار شگرفی در عرصه فرهنگی و سبک زندگی ایجاد کرده است.

 

وی با تبریک آغاز سال جدید یکی از دغدغه های مهم را مساله اسلامی شدن دانشگاه ها نام برد و افزود: اسلام مکتبی است که در ریز مسایل زندگی و سبک زندگی اسلامی مطالب قابل تأمل و توجه ارائه کرده است که در سطح خرد و کلان نیز با عنایت به تغییرات بسیار شگرف در عرصه فرهنگی و سبک زندگی نیاز به توجه ویژه در اسلامی کردن دانشگاه است که از دغدغه های نظام و مقام معظم رهبری است.

 

حجت الاسلام حسینی افزود:حضور جوانان و دانشجویان فرهیخته در عرصه های دینی و فرهنگی در سطح جامعه و دانشگاه بیانگر دیانت و شاخص کار بزرگ فرهنگی بعد از انقلاب اسلامی است و در بخش های ناپیموده نیز نیاز به کار بیشتر است./950/پ202/س

ارسال نظرات