۲۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۲۰۱۳۰۳

دو روایت از شهید آوینی

خبرگزاری رسا ـ کتابهای «همسفرآسمان» و «روایت در روایت» در مورد شهید آوینی به قلم فاطمه ابراهیمی به نگارش درآمده است.
شهيد آويني

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از سوره مهر، «همسفرآسمان» عنوان اثری است که اختصاص به زندگینامه شهید آوینی دارد، به قلم فاطمه ابراهیمی به نگارش درآمده از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

 

همچنین ابراهیمی اثر دیگری را از شهید آوینی بعنوان«روایت در روایت» به تازگی به سوره مهر برای چاپ سپرده است.

 

خانم ابراهیمی درباره این دو کتاب گفت: هر یک از این دو کتاب نزدیک به سیصد صفحه حجم دارند. در جلد اول این اثر«هسفرآسمان» که از مجموعة «مفاخر ایرانی» است، به شرح و بررسی آثار شهید آوینی پرداخته‌ام.

 

وی افزود: در این کتاب، علاوه بر شرح زندگی شهید آوینی، به دغدغه‌های او در حوزة فرهنگ اشاره شده و به موضوعاتی چون دوران گذار، انقلاب اسلامی و تکنولوژی و تکنیک از منظر شهید آوینی، پرداخته شده است. همچنین ‌آقای علی‌اصغر تقوی در مطلبی با نام «سینمای موجود تا سینمای موعود» نیز به افکار سینمایی شهید آوینی پرداخته است.

 

ابراهیمی درباره جلد دوم هم گفت: در جلد دوم این کتاب با نام «روایت در روایت» تلاش شد گزیده‌ای از مطالب درباره جلساتی که با حضور صاحب‌نظران و دوستان علاقه‌مند به افکار و سینمای شهید آوینی بر پا شده بود در اختیار مخاطبان قرار گیرد.

 

همچنین مقالاتی را که به دوران گذار می‌پردازند در این کتاب قرار داده‌ایم و آثار افرادی را که با اندیشه‌های وی موافق یا مخالف بوده‌اند گنجانده‌ایم. از میان این افراد می‌توان به رضا داوری اردکانی اشاره کرد که به بحث دربارة افکار شهید آوینی در زمینة تکنیک و مدرنیسم پرداخته است.

 

این نویسنده همچنین با ابراز تاسف درباره کار تحقیقی درباره شهید آوینی و دغدغه‌های درباره سینما گفت: متأسفانه تاکنون کار جامعی دربارة اندیشه‌های این شهید انجام نشده است.

 

گفتنی است از ابراهیمی تاکنون کتاب‌های «خاک عشق» درباره منیژه آرمین، «نبضم را بگیر، همهمه بودن دارد» درباره زنده یاد طاهره صفارزاده و «از سبزوار تا سرزمین رویا» درباره حمید سبزواری از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شده است./998/د102/ق

ارسال نظرات