۲۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۲۰۱۳۱۴
سعید جلیلی در جمع طلاب اصفهانی:

برای احیا و جهانی کردن اندیشه اسلامی باید در مقابل تفکرات غربی بایستیم

خبرگزاری رسا ـ نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی در جمع طلاب اصفهانی گفت: در حال حاضر فقدان اندیشه های ناب در کشورهای غربی احساس می شود.
سعيد جليلي سعيد جليلي سعيد جليلي دبير شوراي عالي امنيت ملي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، سعید جلیلی، نماینده  رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی، امروز "20 فروردین"در حاشیه دیدار با آیت‌الله ناصری، مدیر حوزه علمیه حضرت ولی عصر (عج) اصفهان در جمع طلاب اظهار داشت: برای احیا و جهانی کردن اندیشه های اسلامی باید در مقابل تفکر غربی بایستیم و در حال حاضر فقدان اندیشه های ناب در کشورهای غربی احساس می شود.                                          

وی مردم دنیا را طالب اندیشه های جدید دانست و گفت: تفکر اسلام یک تفکر احیا شده در جهان است که با بن‌بست اندیشه‌ای غربی و سرخوردگی آنها همراه و همزمان شده و همه مردم در صدد هستند که اندیشه‌های جدیدی را دنبال کنند.

وی طلاب حوزه های علمیه را به کوشش و تلاش بیشتر در جهت صدور و نشر اسلام حقیقی توصیه کرد و گفت:کشورهای آمریکای لاتین که مدتی به دنبال اندیشه‌های مارکسیستی بودند، اکنون به دنبال اندیشه‌های جدیدی هستند و این فرصت خوبی برای معرفی اسلام است.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی، با بیان اینکه کشورهای آمریکای لاتین پس از افکار مارکسیستی به سمت نولیبرال‌ها رفتند، گفت: آنها پس از آن، نسبت به نولیبرال‌ها نیز سرخورده شدند و در حال حاضر به دنبال اسلام ناب هستند و این مسئله در همه جهان مشهود است.

وی اضافه کرد: اندیشه‌های اسلامی سبب تعالی انسان‌ها در دنیا و آخرت می‌شود و باید کاری کنیم که علم و عمل در عرصه علوم دینی با یکدیگر همراه باشند.

جلیلی با اشاره به اهمیت فعالیت بیشتر در حوزه علوم دینی بیان داشت: مطالعه علوم دینی چراغ راه است و جامعه بشری به این اندیشه‌ها نیاز دارد بنابراین باید با افق بلند در این زمینه، تلاش بیشتری کرده و به تمدن مد نظر اسلامی دست یابیم./939/پ203/ج

ارسال نظرات