۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۲۰۲۰۵۱

تشریح برنامه های مهدوی خراسان جنوبی

خبرگزاری رسا ـ مدیر عامل بنیاد مهدویت خراسان جنوبی با بیان این که تاکنون دو نرم افزار جامع پیرامون مهدویت در این بنیاد تولید شده است، گفت: بنیاد مهدویت خراسان جنوبی یکی از بنیادهای شاخص در شرق کشور در حوزه نشر فرهنگ مهدویت در میان اقشار مختلف جامعه است.
امام زمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام محمد رضا خوشخو، مدیر بنیاد مهدویت خراسان جنوبی، پیش از ظهر امروز در جمع طلاب حوزه علمیه سفیران هدایت بیرجند با بیان این که باید اندیشه های مهدویت در جهان گسترش یابد، گفت: انتشار عقاید مهدویت در جهان ضامن بقای اسلام و نشان دهنده مظلومیت و درستی فرهنگ اهل بیت به عنوان بهترین فرهنگ و فرهنگ الگو برای انسان ها است که خداوند در قرآن کریم بارها این فرهنگ را فرهنگ برتر و تمدنی که این فرهنگ را انتخاب کرده یعنی تمدن و امت اسلامی را امت نمونه برای بشر عنوان می کند.

وی با بیان این که دشمنان اهل بیت و امام زمان فعالیت فرهنگی و رسانه ای گسترده ای را در سال های اخیر برای انحراف در مهدویت و سوء استفاده از آن برای رسیدن به منافع شخصی خود به راه انداخته اند، گفت: در حال حاضر گسترش فرهنگ درست مهدویت به شکل صحیح و به دور از انحراف مهم ترین رسالت شیعه در جهان معاصر است.

مدیر بنیاد مهدویت خراسان جنوبی با بیان این که در حال حاضر کانون مهدویت در بیشتر دانشگاه و حوزه های علمیه استان فعال است، گفت: در سال جاری تعداد کانون های مهدویت در سطح استان به 40 کانون رسیده که پیش بینی می شود در سال جاری تعداد این کانون ها به 80 کانون و یا بیشتر افزایش یابد.

حجت الاسلام خوشخو با اشاره به استقبال بسیار خوب طلاب از طرح تربیت مربی مهدویت، گفت: در حال حاضر بیش از 300 طلبه خواهر و بردار دوره های تخصصی مهدویت را با موفقیت پشت سر گذاشته اند.

وی همچنین از ثبت نام 150 طلبه خواهر و برادر در سال جاری برای حضور در دوره های تخصصی تربیت مربی مهدویت خبرداد، گفت: طلاب علاقه‌مند برای ثبت نام در این دوره ها می توانند به بنیاد مهدویت استان واقع در خیابان مطهری بیرجند مراجعه کنند.

مدیر بنیاد مهدویت از برگزاری دوره های تخصصی مهدویت برای طلاب حوزه های علمیه شهرستان ها خبر داد، گفت: کانون های مهدویت در سطح شهرستان ها متولی آموزش دوره های مختلف مهدویت به علاقمندان است.

حجت الاسلام خوشخو با اشاره به این که در حال حاضر گسترش فرهنگ صحیح مهدویت در جهان نیازمند عزم همگانی است، گفت: فعالیت کانون های مهدویت به تنهایی برای گسترش فرهنگ مهدویت کافی نبوده بلکه طلاب و رسانه ها هم باید همسو با بنیاد مهدویت فعالیت جامعی را برای گسترش فرهنگ مهدویت انجام دهند.

وی با بیان این که تاکنون دو نرم افزار جامع پیرامون مهدویت در بنیاد مهدویت استان تولید شده است، گفت: بنیاد مهدویت خراسان جنوبی یکی از بنیادهای شاخص در شرق کشور در حوزه نشر فرهنگ مهدویت در میان اقشار مختلف جامعه است.

مدیر بنیاد مهدویت خراسان جنوبی همچنین از برگزاری دوره های مهدویت برای دانش آموزان و سایر علاقمندان در تابستان سال جاری خبرداد.

حجت الاسلام خوشخو با بیان این که گسترش کانون های مهدویت در مکان های مختلف و شهرستان ها یکی از مهم ترین اولویت های بنیاد مهدویت در سال جاری است، گفت: در سال جاری هم پای ترویج دوره های سبک زندگی اسلامی، عقاید و فرهنگ مهدوی هم به عنوان بخش مهم و شاید مهم ترین بخش از سبک زندگی اسلامی باید در جامعه ترویج شود./968/پ202/س

ارسال نظرات