۲۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۲۰۲۲۱۷
امام جمعه دامغان:

دوری جامعه از فرهنگ اسلامی نتیجه‌ای جز زوال ندارد

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دامغان گفت: دوری جامعه از فرهنگ اسلامی نتیجه‌ای جز زوال ندارد و اتکا به آموزه‌ها و ارزش‌های اسلام ناب محمدی کشور ما را بیمه می‌کند.
اولين جلسه شوراي فرهنگ عمومي دامغان در سال 93 اولين جلسه شوراي فرهنگ عمومي دامغان در سال 93

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود ترابی، امام جمعه این شهرستان در نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان دامغان در سال 93 در محل سالن اجتماعات شهرداری این شهر، اظهار داشت: اسلام دین زندگی است و برای تمام ریزه‌کاری‌های حیات بشر دستورات دقیق و جامعی دارد، حال فرهنگی که برآمده از این دین متعالی است بی‌شک جامعه پیرو خود را به رشد و بالندگی می‌رساند.

 

وی در این نشست موضوع نام سال و به‌ویژه فرهنگ را اساس فعالیت همه دستگاه‌های اجرایی در روز‌های سال جدید و همه ایام آینده عنوان کرد و گفت: تمام زوایای جامعه ما از سیاست و اقتصاد تا مسائل اجتماعی و زیربنایی برگرفته از فرهنگ اسلامی و ایرانی است و از‌این‌رو نمی‌توان در هیچ برهه زمانی و مکانی آن را نادیده گرفت.

 

حجت الاسلام ترابی خاطر‌نشان کرد: کارشناسان شورای فرهنگ عمومی باید شاخص‌های فرهنگ و اقتصاد پویا را شناسایی کنند و در اختیار نهاد‌های فرهنگی قرار دهند، ضمن آنکه نظر سنجی از اقشار مختلف جهت شناخت راه‌کارهای پیشرفت فرهنگی و اقتصادی شهر می‌تواند مثمر ثمر باشد.

 

همه باید سربازان جهادگر میدان فرهنگ و اقتصاد باشیم

 

مرتضی علی آبادی، فرماندار دامغان نیز در این جلسه گفت: باید بکوشیم در سال پیش‌رو سربازان جهادگر میدان فرهنگ و اقتصاد باشیم و در مسیر تحقق منویات رهبری نهایت تلاش و عزم خود را بکار بندیم تا حماسه اقتصادی در کشور محقق شود.

 

نماینده عالی دولت در شهرستان دامغان افزود: مهمترین وجه فعالیت‌های شورای فرهنگ عمومی دامغان در سال 93 باید به تلاش جهت رفع دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب در بخش اقتصاد و فرهنگ در شهرستان حوزه فعالیت ما معطوف شود.

 

برگزاری دوره‌های آموزشی مهارت‌ها و سبک زندگی اسلامی در دامغان

 

مسؤول کمیته تخصصی شورای فرهنگ عمومی شهرستان دامغان نیز در این جلسه از آغاز به‌کار دوره‌های آموزشی ویژه اولیاء و دانش آموزان در باب مهارت‌ها و سبک زندگی اسلامی و آموزش خانواده از دوم اردیبهشت‌ماه خبرداد و افزود: جلسات آموزشی ویژه اصناف نیز که از سال گذشته آغاز شده بصورت فصلی برگزار خواهد شد.

 

رضا زارع زاده تأثیر‌گذاری مصوبات شورای فرهنگ عمومی شهرستان دامغان را مستلزم پیگیری مسؤولان دانست و افزود: تشکیل کمیته‌ای جهت نظارت بر اجرای مصوبات جلسات این شورا با توجه به نام برگزیده شده از سوی رهبر انقلاب برای سال 93 لازم و و یک ضرورت است.

 

رییس شورای اسلامی شهرستان دامغان تصریح‌کرد: با توجه به وظیفه شورای فرهنگ عمومی تقویت سازمان‌های مردم نهاد و کانون‌های فرهنگی، هنری و مذهبی جوانان و لزوم واگذاری امور فرهنگی به این مراکز در کنار شناسایی پتانسیل‌ها و آفت‌های فرهنگی شهر و منطقه باید در دستور کار شورا قرار گیرد.

 

وی با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی خود باید در بخش‌های برنامه‌ریزی، همکاری با نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی و رعایت نظم، مدیریت جهادی را مدنظر قرار دهد، افزود: تقدیر از چهره‌های فعال فرهنگی شهرستان می‌تواند از برنامه‌های شایسته شورا در سال فرهنگ باشد.

 

گفتنی است، تأکید بر لزوم پیگیری راه اندازی نمایندگی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان فرهنگی هنری شهرداری دامغان با هدف گسترش پشتوانه فعالیت‌های فرهنگی، نام گذاری فصلی از فعالیت‌های شورای فرهنگ عمومی شهرستان دامغان به‌عنوان جایگاه وقف در توسعه فرهنگی و اجتماعی، لزوم فرهنگ سازی در زمینه ایثار و گذشت در جامعه جهت کاستن از رجوع مردم در مسائل جزئی به محاکم قضایی، اولویت بندی و شناخت آسیب‌هایی که فرهنگ و اقتصاد شهرستان را تهدید می‌کند و کاوش در موضوع شیوع طلاق در بین نسل جوان با تکیه بر مسائلی مانند اعتیاد، فقر مالی و بیکاری از نظرات ارائه شده از سوی اعضاء شورای فرهنگ عمومی شهرستان دامغان در این نشست بود./977/پ202/س

ارسال نظرات