۲۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۵
کد خبر: ۲۰۲۳۳۰
سلسله درس های از عقاید اسلام(1)؛

راه شناخت صحیح عقاید رجوع به متخصصان دینی است

خبرگزاری رسا ـ متولی مدرسه علمیه الغدیر با شرح چگونگی شناخت صحیح عقاید اسلام تأکید کرد: راه شناخت صحیح عقاید مراجعه به علمای متخصص در امور دین و بهره از اندیشه‎های آنها است.
آيت الله محسن حيدري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و متولی مدرسه علمیه الغدیر، در نخستین جلسه از سلسله درس های عقاید اسلام در جمع دانشجویان دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) اهواز با اشاره به عقاید اسلام از شناخت، توحید، عدل، صفات الهی، نبوت، معجزها، امامت خاصه و عامه، معاد، عالم برزخ، ایمان وکفر، توسل وشفاعت، پاسخ به شبهات، اجتهاد و تقلید اظهار داشت: مسأله عقاید در دین اسلام مساله ضروری است که هرمسلمانی باید در این عقاید و معارف الهی شناخت و اطلاعاتی داشته باشد.
 
نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که شناخت انسان از عقاید باید بر استدلال و برهان باشد، خاطرنشان کرد: در مساله عقاید موضوع تقلید کافی نیست و انسان باید حتی بصورت ساده از عقاید دینی خود معلوماتی کسب نماید.
 
امام جمعه موقت اهواز با اشاره به حدیث « وَ عَلَیْکُمْ بِدینِ الْعَجآئِز» و حقایق عالم هستی گفت: بر انسان واجب است با استدلال های معقول مبنی بر کتاب الهی وسنت پیامبر اکرم (ص)به عقایداش توجه کند تا اطمینان و ایمان او راسخ شود.
 
آیت الله حیدری با تاکید بر این که نخستین نقطه دین شناخت پروردگار جهانیان است، ابراز داشت: وظایفی که پروردگار عالم از انسان های می خواهد شناخت راه انبیا و امامت است که باید آنها را سرمشق زندگی قرار دهیم.
 
وی با اشاره به دعای«اللهم عرفنی نفسک فانک ان لم تعرفنی نفسک لم اعرف نبیک اللّهم عرفنی نبیک فانک ان لم تعرفنی نبیک لم اعرف حجتک اللهم عرفنی حجتک فانک ان لم تعرّفنی حجتک ضللت عن دینی» گفت: هر مسلمانی که می خواهد هدایت شود و صراط مستقیم را طی کند واجب است که پروردگارش و پیامبر اش و امامانش و معاد را بشناسد.
 
متولی مدرسه علمیه الغدیر با بیان این که عقاید اسلامی در روز قبر و عالم برزخ و روز قیامت از انسان پرسیده می شود، تأکیدکرد: بر انسان واجب است حتی اگر بصورت اجمالی و ساده از عقایدش شناخت داشته باشد.
 
نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حدیث شریف« مَنْ ماتَ وَ لَمْ یَعْرِفْ إمامَ زَمانِهِ ماتَ مَیْتَةً جاهِلِیَّةً» خاطر نشان کرد: مسلمانان در هر زمان و مکان با استدلال و برهان و تحقیق بدون تقلید باید شناخت کافی به عقاید خود داشته باشند.
 
امام جمعه موقت اهواز با تأکید براینکه دین اسلام، ولایت، اهل بیت(ع) و تشیع مورد هجمههای فرهنگی دشمنان قرار گرفته است، گفت: در برهه کنونی دشمنان اسلام با رسانههای شیطانی، سایتهای اینترنتی، روزنامهها، کتابها و منابر سعی در گمراهی مسلمان از عقایدشان هستند.
 
آیت الله حیدری برای دفاع از حریم اسلام و ولایت خاطرنشان کرد: برای مقابله با برنامه‎های شیطانی دشمنان اسلام بر ما واجب است که باهم متحد و ایستادگی کرد.
 
وی در پایان شناخت صحیح عقاید را بر اساس کتاب آسمانی، سنت، عقل و حکمت دانست و تأکید کرد: راه شناخت صحیح عقاید مراجعه به علمای متخصص در امور دین و  بهره از اندیشه‎های آنها است./9456/پ202/س
ارسال نظرات