۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۰
کد خبر: ۲۰۲۶۰۵
از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری؛

عملیات احداث حوزه علمیه خواهران الزهرا گرمه آغاز شد

خبرگزاری رساـ عملیات احداث ساختمان حوزه علمیه الزهرا(س) شهرستان گرمه در استان خراسان شمالی از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به این استان آغاز شد.
كلنگ زني ساختمان حوزه علميه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، در سالروز میلاد با سعادت دخت نبی مکرم اسلام، حضرت فاطمه زهرا(س)، عملیات احداث ساختمان جدید حوزه علمیه خواهران الزهرا(س) شهرستان گرمه در استان خراسان شمالی با حضور حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی، حجت الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه استان، چند نفر از ائمه جمعه و شماری دیگر از مسؤولان استانی و شهرستانی، کلنگ زنی شد.
 
در این مراسم حجت الاسلام حجت سالاری مکی، مسؤول نمایندگی حوزه علمیه استان خراسان شمالی اظهار داشت: حوزه علمیه خواهران الزهرا(س) گرمه از ابتدای سال تحصیلی جاری به عنوان ششمین مدرسه علمیه خواهران در استان فعالیت آموزشی خود را آغاز کرده است.
 
به گفته وی این حوزه علمیه در ابتدا با 23 طلبه خواهر فعالیت آموزشی خود را از مهر ماه پارسال در ساختمانی استیجاری آغاز کرد اما احداث ساختمان مناسب برای آن در سفر مقام معظم رهبری به استان خراسان شمالی در مهر ماه سال 91 به تصویب رسیده بود.
 
حجت الاسلام سالاری اظهار داشت: ساختمان حوزه علمیه خواهران الزهرا(س) شهرستان گرمه در زمینی به وسعت پنج هزار مترمربع در زیربنایی به مساحت دو هزار و 300 مترمربع در دو طبقه احداث می شود.
 
به گفته دبیر شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی برای احداث این ساختمان هفت میلیارد و 900 میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات مصوب سفر مقام معظم رهبری تخصیص یافته است.
 
وی اظهار امیدواری کرد که عملیات احداث این حوزه علمیه تا پایان سال جاری؛ همان گونه که در مصوبه سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی به تصویب رسیده؛ به پایان برسد و طلاب خواهر حوزه علمیه حضرت الزهرا(س) شهرستان گرمه از سال تحصیلی 95-94 در محل جدید به تحصیل بپردازند.
 
حجت الاسلام سالاری مکی که در جمع مسؤولان و طلاب صحبت می کرد در ادامه در مورد احداث ساختمان سایر حوزه های علمیه خواهران استان خراسان شمالی نیز عنوان کرد: ساختمان حوزه علمیه خواهران الزهرا(س) آشخانه پارسال همزمان با دهه فجر در محل شهرک فرهنگیان شهر آشخانه مرکز شهرستان مانه و سملقان در زمینی به مساحت دو هزار و 600 متر با زیربنای دو هزار و 300 مترمربع کلنگ زنی شد و عملیات احداث آن در دو طبقه هم اکنون در حال اجرا است.
 
به گفته وی احداث پروژه ساختمانی حوزه علمیه خواهران فاروج هم اسفند ماه پارسال با اعتباری بالغ بر هفت میلیارد و 800 میلیون ریال از محل اعتبارات سفر رهبری در مجاورت مسکن مهر فاروج آغاز شده است.
 
حجت الاسلام سالاری مکی عنوان کرد: ساختمان جدید حوزه علمیه حضرت فاطمه الزهرا(س) اسفراین نیز که از بهمن ماه سال 90 در زمینی به مساحت هزار و 150 مترمربع با زیربنای دو هزار مترمربع در دو طبقه آغاز شده بود؛ مهر ماه پارسال همزمان با آغاز سال تحصیلی به بهره برداری رسید.
 
مدیر حوزه علمیه استان خراسان شمالی اظهار امیدواری کرد که با مساعدت مسؤولان استانی و نیز مدیران حوزه علمیه خراسان، عملیات احداث ساختمان حوزه های علمیه استان تا پایان سال جاری به اتمام برسد.
 
گفتنی است، از 14 مدرسه علمیه موجود در استان خراسان شمالی؛ شش حوزه علمیه ویژه خواهران است و در سال تحصیلی جاری حدود 500 طلبه خواهر در این مدارس مشغول تحصیل هستند.
 
در پنج حوزه از شش حوزه علمیه خواهران استان خراسان شمالی تنها طلاب مقطع سفیران هدایت تحصیل می کنند اما در مدرسه علمیه الزهرا(س) بجنورد علاوه بر تحصیل طلبه های مقطع سفیران هدایت، مقطع بلند مدت نیز تدریس می شود.
 
تدریس طلاب در حوزه های علمیه خواهران استان خراسان شمالی بر عهده 50 مدرس بومی و اعزامی است./9314/پ202/س
ارسال نظرات