۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۲۰۳۴۵۲
آیت الله نوری همدانی:

تاخت و تاز آمریکا دوام ندارد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی گفت: شاید در زمان کوتاهی آمریکا، صهیونیست، غربی‌ها و تکفیری‌ها بتوانند تاخت و تاز کنند و از جانب خدا مهلت بگیرند اما در نهایت پیروزی از آن مؤمنان است.
آيت الله نوري همداني

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ‌حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، ظهر امروز در جمعی از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به روایتی از پیامبر(ص) اشاره کرد و اظهار داشت: در روز قیامت کسی قدم از قدم بر نمی دارد مگر این که چهار سؤال از انسان می پرسند.

وی افزود: اینکه عمرت را چگونه سپری کردی؟ جوانی خود چگونه به پیری رساندی؟ مال خود را از کجا کسب و در کجا خرج کردی؟ و در آخر از ولایت اهل بیت(ع) سؤال می شود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر این که در روایت پیامبر(ص) «مال» سنبل قدرت است، گفت: این کسانی که ریاستی را به عهده می گیرند و یا به هر طریق به قدرت دست پیدا می کنند نیز باید پاسخ‌گو باشند.

حضرت آیت الله نوری همدانی در بخش دیگر سخنان خود به تفسیر سوره طارق پرداخت و اظهار داشت: خداوند در این سوره برای تأکید به آسمان‌ها و ستارگانی که نورشان فضا را می شکافد قسم یاد می کند؛ این قسم برای این است که عظمت عالم خلقت را انسان درک کرده و به آن توجه  کند.

وی یکی از راه‌های شناخت خداوند را تفکر در خلقت آفرینش آسمان‌ها برشمرد و ابراز اشت: سرگرمی‌ها و گرفتاری‌هایی که ما در روی زمین داریم معمولا مانع از آن می شود که ما به شگفتی‌های آسمان توجه کنیم.

این مرجع تقلید در توضیح آیه«إِنْ کُلُّ نَفْسٍ لَمَّا عَلَیْهَا حَافِظٌ » گفت: برای هر انسانی از جانب خداوند نگهبانی وجود دارد که اعمال ما را ثبت می کند؛ در ادامه خداوند می فرماید«فَلْیَنْظُرِ الإنْسَانُ مِمَّ خُلِقَ» نگاه کنید که خداوند شما را از چه چیزی آفریده است، مفهوم این آیه این است که در قدرت خدا شک نکنید.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به آیات«إِنَّهُمْ یَکِیدُونَ کَیْدًا وَأَکِیدُ کَیْدًا» تصریح کرد: دشمنان اسلام و انقلاب از همان ابتدا تا کنون نقشه‌های فراوانی علیه ما می کشند اما خداوند می فرماید در مقابل این نقشه‌ها من نیز نقشه‌ دارم و آن این است که اگر ما صالح،‌ مطیع فرمان الهی و ولایت مدار باشیم همواره طبق وعده الهی پیروز خواهیم بود.

وی در تفسیر«فَمَهِّلِ الْکَافِرِینَ أَمْهِلْهُمْ رُوَیْدًا» گفت: شاید در زمان کوتاهی آمریکا، صهیونیست، غربی‌ها و تکفیری‌ها بتوانند تاخت و تاز کنند و از جانب خدا مهلت بگیرند اما در نهایت پیروزی از آن مؤمنان است./928/پ202/ک

ارسال نظرات