۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۲۰۴۱۰۴
استاد حوزه علمیه:

شهید مطهری ذخیره بزرگ علمی و معنوی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه، گفت: استاد شهید مطهری نگاهی عمیق به مسائل اسلامی و فهمی تازه از آیات و روایات و تبیین آن ها داشت که این ها از ویژگی های بی همتا و برجسته شهید بزرگوار است.
شهيد مطهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمودآباد، حجت الاسلام محمد جوادی، استاد حوزه علمیه، عصر امروز در ویژه برنامه بزرگداشت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری که در حسینیه اعظم محمودآباد برگزار شد با بیان این که استاد شهید مطهری ذخیره بزرگ علمی و معنوی است، گفت: نظام جمهورى اسلامى ایران بر پایه آن تفکر و برداشتى از اسلام بنا شده است که آن شهید بزرگوار ارائه کرد.


وی، تصریح کرد: شهید مطهری درک و تشخیص صحیحی از موقعیت جامعه ایران در  زمان خود داشته است که یکی از نقاط مثبت آثار و خط فکری ایشان است.


استاد حوزه علمیه، ادامه داد: استاد شهید مطهری موضوع های مورد نیاز جامعه را می شناخت و آنگاه به خوبی عمق مسئله را موشکافی می کرد.


حجت الاسلام جوادی با تاکید بر این که تلاش استاد شهید مطهری برای احیاء اندیشه اسلامی تنها در پیرایه زدایی محدود نشد، گفت: به همان اندازه که با افزودن وضمیمه کردن نسنجیده افکار دیگران و التقاط مذموم مخالف بود با جمود و تحجر و خرافه پرستی و افتخار ابلهانه به استخوانهای پوسیده گذشتگان و جلو گیری از نوآوری و هراس از ابتکار نیز به شدت مخالف و با آن مبارزه می کرد.


وی، ادامه داد: استاد مطهری به منظور احیای اندیشه اسلامی و دمیدن روح و حیات و حرکت در پیکره های افسرده و نیمه مرده مسلمانان در اولین قدم به ریشه یابی علل فاجعه ای که تضعیف روح دینی واعراض از حق ناگرفته می پردازد.


استاد حوزه علمیه، تصریح کرد: استاد شهید مطهری نگاهی عمیق به مسائل اسلامی و فهمی تازه از آیات و روایات و تبیین آن ها داشت که این ها از ویژگی های بی همتا و برجسته شهید بزرگوار است.


حجت الاسلام جوادی با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب در خصوص شهید مطهری، بیان داشت: ایشان با قوّت فکرى و اندیشه‏ قوى و صائب خود وارد میدان‏هایى شد که تا آن‏وقت هیچ‏کس در زمینه‏ مسائل اسلامى وارد این میدان‏ها نشده بود./950/
پ203/ب

ارسال نظرات