۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۱
کد خبر: ۲۰۴۲۲۵
نماینده ولی فقیه در سمنان:

شهید مطهری عمر خود را در راه کمال جامعه اسلامی صرف کرد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه سمنان گفت: شهید مطهری عمر با برکتش را در راه کمال و تعالی خود و جامعه اسلامی صرف کرد و به همگان آموخت که زندگی دنیوی فرصتی برای خود‌سازی و خدمت‌گزاری به مردم است.
امام جمعه سمنان حجت الاسلام و المسلمين شاهچراغي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد شاهچراغی، امام جمعه این شهرستان در دیدار با مسؤول نمایندگی ولی فقیه و جمعی از پاسداران سپاه استان سمنان و تیپ 12 قائم(عج) که به مناسبت آغاز هفته عقیدتی سیاسی در محل دفتر ایشان انجام شد، نام گذاری روز شهادت استاد شهید آیت الله مرتضی مطهری(ره) را به‌عنوان روز معلم و روز عقیدتی سیاسی را نشانه شخصیت تأثیر گذار و عزتی دانست که خداوند به وی به‌خاطر تقوا و اطاعت خالصانه عطا کرده است.

 

وی با بیان این مطلب که تمامی اعمال و رفتار ارادی آدمی از عقاید و اعتقادات وی نشأت می‌گیرد تصریح کرد: با نگاهی هر‌چند گذرا به اندیشه‌های بلند شهید مطهری در‌می‌یابیم که ترویج تفکرات این عالم وارسته امری ضروری است و امروز هر چه در باب مسائل اعتقادی در جامعه کار کنیم باز هم کافی نیست.

 

نماینده مردم سمنان در مجلس خبرگان با اشاره به اینکه اصلی‌ترین عقاید اسلامی از دو اصل توحید و قیامت نشأت می گیرد و بیشترین سوره‌های مکی نیز به این دو موضوع اشاره دارند، افزود: این نکته نشان دهنده جایگاه این دو اصل است زیرا اگر انسان اعتقادی راسخ و حقیقی به حضور خداوند داشته باشد هرگز مرتکب گناه و فعل حرام نمی‌شود.

 

حجت الاسلام و‌المسلمین شاهچراغی زندگی بشری را بدون توجه به اطاعت و عبادت خداوند و رجوع به معارف و سیره اهل بیت(ع) در شأن یک شیعه حقیقی و مقام انسانیت ندانست و خاطر‌نشان کرد: شیعه واقعی کبر و غرور ندارد، در حالی که گاهی دیده می‌شود افرادی به‌محض رسیدن به پست و مقام خود را گم می‌کنند در حالی که الگوهایی همچون شهید مطهری نشان دادند که ارزش انسان به زندگی همراه با معنویت و خدمت و نهی کردن دیگران از منکرات و رهنمون ساختن انسان‌ها به‌سوی خیر و راستی است.

 

جلوگیری از استحاله فرهنگی از مهم ترین وظیفه نهادهای عقیدتی است

 

حجت الاسلام والمسلمین جعفر رعایتی، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان نیز در این دیدار با تأکید بر لزوم افزایش روز افزون بصیرت و آگاهی تمامی نیروها و اقشار جامعه، اظهار داشت: جلوگیری از استحاله فرهنگی و تحریف ارزش‌های انقلاب با خدعه دشمنان شیطان صفت از مهم ترین وظایف نهاد‌های عقیدتی در شرایط کنونی است. 

 

وی نام گذاری دوازدهم اردیبهشت‌ماه را به‌عنوان روز معلم و آغاز هفته عقیدتی سیاسی را نوعی تذکر و یادآوری وظایف دانست و گفت: دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی ملت مسلمان ایران از وظایف ذاتی سپاه پاسداران به‌عنوان نهادی ارزشی است و این مهم هیچ‌گاه نباید فراموش شود.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه سمنان با تأکید بر نقش روحانیان در شکل‌گیری و قوام و دوام انقلاب اسلامی تصریح کرد: آیت الله مرتضی مطهری(ره) در طول حیات خود همواره در ترویج مسائل اعتقادی و روشنگری تلاش‌گر و در مقابل رخنه انحرافات و تحریف‌ها در دین مقاوم و مبارز بودند.

 

حجت الاسلام والمسلمین رعایتی در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های عقیدتی سیاسی سپاه قائم آل محمد استان سمنان، از برگزاری کلاس‌های بصیرت افزایی و تبیین مسائل عقیدتی در طول سال جهت آماده سازی پاسداران در مقابله با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمن خبر داد./977/پ203/ب

ارسال نظرات