۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۲۰۵۶۷۶
رییس شورای فرهنگ عمومی سمنان:

امر به معروف و نهی از منکر سبب اصلاح جامعه اسلامی می شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت سمنان گفت: توجه به معنویات و امور و ارزش‌های دینی و اعتقادی همواره از شاخصه‌های مدیران موفق در فعالیت‌های اجتماعی و غفلت از این مسائل راه نفوذ منکرات به شخصیت آنها، اداره محل خدمتشان و جامعه است.
حجت الاسلام احمد پناهي امام جمعه موقت سمنان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، حجت الاسلام سید جلال احمد پناهی، رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان سمنان در نشستی با مدیران دستگاه‌های اجرایی این شهرستان که در محل آستان مقدس امام زاده یحیی(ع) سمنان برگزار شد، با تبریک فرارسیدن 13 رجب، سالروز ولادت امیرالمؤمنین امام علی(ع) این ماه پرفضیلت را فرصتی مغتنم برای خشوع و خضوع و خود سازی و توسل صادقانه به درگاه حضرت حق و زدودن زشتی‌ها از روح و جان انسان دانست.

 

مدیر حوزه علمیه ولی‌عصر(عج) مهدی‌شهر خاطرنشان کرد: بدون تردید افرادی که در مباحث دینی و معنوی کوتاهی می‌کنند این نکته اثر گذاری اجتماعی آنان را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد در حالی که انسان مسلمان باید به گونه‌ای عمل نماید که به واسطه او و اعمالش دیگران نیز به سوی قرب الی الله و منبع لایزال وحی رهنمون شوند.

 

وی با اشاره به آنچه خداوند در آیه 10 سوره مبارکه فاطر آورده است، به مدیران ادارات تأکید کرد: اعمال صالح انسان‌ها راه مطمئنی برای رشد در مسیر رضایت خداوند است و شما باید با توجه به مسؤولیت خود منکرات و معروف‌های حوزه کاری خود را شناسایی کنید، معارف را تقویت و با مظاهر و مبادی و مبانی منکر مبارزه کنید.

 

حجت الاسلام پناهی با یادآوری اهمیت تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در دیدگاه‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب و تبیین این اندیشه، خواستار تشکیل این شورا در دستگاه‌های دولتی، کارخانجات و اصناف زیر نظر مسئول سازمان‌ها و مدیران و ارتباط این شوراها با ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان سمنان شد.

 

امام جمعه موقت سمنان فریضه امر به معروف و نهی از منکر را واجبی الهی و دارای ابعاد مختلف و اهمیتی کلیدی برای اصلاح جامعه اسلامی دانست و گفت: برای رسیدن به جایگاه حقیقی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نیازمند همکاری یکایک مردم هستیم زیرا غفلت از این فریضه بزرگ‌ترین آسیب‌ها و معضلات اجتماعی را در پی دارد.

 

استاد مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی سمنان احیا کنندگان امر به معروف و نهی از منکر را احیاگران احکام و ارزش‌های اسلامی نامید و افزود: برای حفظ جامعه در مقابل هجوم رذائل و مفاسد باید با اراده و مصمم و علم به مراتب انجام این فریضه وارد میدان امر به معروف شویم و با الگو سازی، شناخت مخاطب و شناخت موقعیت از این واجب الهی برای پاک نمودن جامعه از منکرات بهره ببریم که گام اول این حرکت اصلاح فردی است. 

 

فرهنگ غنی اسلامی پاسخ‌گوی همه نیازهای اجتماعی انسان‌ها است

 

محمد رضا سوقندی، مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان نیز در این جلسه با تبریک میلاد مسعود مولی متقیان امام علی(ع) توجه بیشتر مسؤولان و مردم را نسبت به عمق و مفهوم وجودی مناسبت‌های ملی و مذهبی موجود در تقویم سالانه کشورمان را خواستار شد و گفت: هر یک از این ایام با موضوع خاص خود عاملی مهم برای فرهنگ سازی و رجوع به ارزش‌های دینی و انسانی فرهنگ ایران اسلامی است.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان سمنان با تأکید بر ترویج قرآن آموزی در سطح جامعه و بین تمامی اقشار و رجوع به فرهنگ دینی و قرآنی به‌عنوان اصلی معنوی، مهم و تأثیرگذار در زندگی مردم، تصریح کرد: فرهنگ غنی اسلامی پاسخ‌گوی همه نیازهای اجتماعی انسان‌ها است.

 

وی خاطر نشان کرد: فرهنگ سرشار از معنویت میهن اسلامی ما با مناسبت‌های گوناگون خود در طول سال، متمایز از اندیشه‌های سست فرهنگی در برخی از کشورها جایی برای ظهور بدعت‌های ناصحیح و عرفان‌های کاذب باقی نگذاشته و شکل‌گیری فرقه‌های ضاله و عرفان‌های کاذب نشان دهنده  دوری بعضی از افراد از فطرت خداجو و حقیقت طلب انسان‌ها است./977/پ202/ب

ارسال نظرات