۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۹
کد خبر: ۲۰۶۲۲۴
عضو جامعه مدرسین:

حوزه و مراجع نگرانی جدی نسبت به مسائل فرهنگی کشور دارند

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به نگرانی جدی حوزویان و مراجع تقلید درباره مسائل فرهنگی کشور، تاکید کرد: متأسفانه امروز در برخی از نقاط شهرهای بزرگ کشور وضعیت حجاب بسیار تأسف بار است و باید برای این مسأله چاره اندیشی کرد.
حجت الاسلام محمد رضا آشتياني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بعد از ظهر امروز در نهمین نشست تخصصی مبلغات استان قم که در سالن جلسات جامه مدرسین برگزار شد، بر ضرورت استفاده از فرصت ماه رجب تأکید کرد و گفت: ماه رجب ماه آماده شدن انسان برای میهمانی بزرگ الهی است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان این‌که حوزه علمیه و مراجع تقلید نسبت به مسائل فرهنگی نگران هستند، گفت: متأسفانه در نمایشگاه کتاب غرفه‌های مربوط به مسائل دوست یابی دختران و پسران متعدد بود و برخی از کتاب‌های صادق بهرنگی که در دوران اواخر طاغوت نیز پخش نمی‌شد در این نمایشگاه قابل مشاهده بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی مسأله حجاب و عفاف را در جامعه امری مهم دانست و افرود: دشمن از طریق رسانه‌ها و شبکه‌های ماهواره‌ای خود به دنبال از بردن فرهنگ دینی ما است.

وی ادامه داد: متأسفانه به شدت روی این مسأله کار می‌شود که روز اول تیر در خیابان‌های تهران تجمعاتی باشد و رسما کشف حجاب کنند از این رو همه باید مراقب باشند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: در قم نیز مشاهده شده گروه‌هایی حساب شده از جاهای دیگر می‌آیند؛ از این رو باید در قم مراقبت شود اگر حریم قم را بشکنند حریم شهرها و مناطق دیگر نیز به راحتی شکسته می‌شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که قانون حجاب و عفاف در شورای انقلاب فرهنگی تصویب شد، ابراز کرد: اما نمی‌دانیم چرا این قانون عمل نشد و رهبری نیز فرمود اگر این قانون عمل می‌شد خیلی مؤثر بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی با اشاره به این که اگر دولت مسأله حجاب و عفاف را از عائله و کارمندان خود شروع کند بسیار تأثیر گذار و فرهنگ ساز است، اظهار داشت: هر کسی این مسأله را از خانواده خود شروع کند به تدریج در جامعه نیز به نتایج خوبی می‌رسیم.

وی ادامه داد: متأسفانه امروز در برخی از نقاط شهرهای بزرگ کشور وضعیت حجاب بسیار تأسف بار است و باید برای این مسأله چاره اندیشی کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به آیات قرآن در مسأله حجاب، گفت: خداوند در مسأله حجاب، پیامبر(ص) را مخاطب قرار داده و فرموده که از خانواده خود این مسأله را شروع کن، امروز نیز دولت باید مسأله حجاب و عفاف را از خود شروع کند تا در جامعه نهادینه شود./927/پ202/ج

ارسال نظرات