۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۲۰۶۶۷۳

همایش ملی راهکارهای تحقق سبک زندگی اسلامی در بجنورد برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ دبیر همایش ملی راهکارهای تحقق سبک زندگی اسلامی گفت: همایش ملی راهکارهای تحقق سبک زندگی اسلامی پنج شنبه اول خرداد ماه در بجنورد برگزار می شود.
حجت الاسلام طيبي نسب

حجت الاسلام حمیدرضا طیبی نسب، دبیر همایش ملی راهکارهای تحقق سبک زندگی اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، اظهار کرد: همایش ملی راهکارهای تحقق سبک زندگی اسلامی پنج شنبه اول خرداد ماه امسال به همت نهادهای مرتبط با دفتر مقام معظم رهبری مستقر در خراسان شمالی در مرکز این استان برگزار می شود.

 

وی با اشاره به این که مهلت ارسال مقالات به همایش علمی پژوهشی مزبور پس از چند بار تمدید در هفدهم اسفند ماه 92 به پایان رسید، افزود: در مهلت تعیین شده حدود 300 عنوان مقاله از اندیشمندان و صاحب نظران دینی و فرهنگی سراسر کشور به دبیرخانه این همایش ارسال شد.

 

به گفته حجت الاسلام طیبی نسب از این تعداد مقاله پس از حذف مقالات تکراری، 263 مقاله ارزیابی اولیه شد و پس از آن 70 مقاله به مرحله نهایی راه یافتند.

 

وی عنوان کرد: در مرحله نهایی داوری مقالات رسیده؛ بنا بر نظر هیأت داوران 23 مقاله برای چاپ کتاب و سخنرانی در همایش و 15 مقاله نیز برای ارائه به صورت پوستر انتخاب شد.

 

حجت الاسلام طیبی نسب که رییس دانشگاه جامع پیام نور خراسان شمالی نیز هست، در ادامه اظهار کرد: همایش ملی راهکارهای تحقق سبک زندگی اسلامی از سوی نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه جامع پیام نور خراسان شمالی، اداره کل تبلیغات اسلامی و نمایندگی حوزه علمیه استان و با همکاری سایر نهادهای مرتبط با دفتر مقام معظم رهبری برگزار می شود.

 

وی اضافه کرد: مراسم پایانی این همایش صبح پنج شنبه، اول خرداد ماه با حضور و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سید‌احمد حسینی خراسانی، از اساتید و فضلای حوزه علمیه و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در محل سالن بصیرت دانشگاه پیام نور مرکز استان خراسان شمالی برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام طیبی نسب در ادامه در مورد محورهای همایش ملی راهکارهای تحقق سبک زندگی اسلامی عنوان کرد: راهکارهای اجرایی کردن اخلاق و تربیت اسلامی در جامعه، الگوی صحیح تفریحات و سرگرمی ها و استفاده بهینه از فناوری های ارتباطی و اطلاعاتی، تعادل جمعیتی با تکیه بر ازدواج آسان و جلوگیری از افزایش طلاق، علل پرخاشگری و خشونت و راهکارهای برقراری امنیت روانی و اجتماعی، مدیریت اسلامی و مقابله با قانون گریزی و کارگریزی با تکیه بر سیره عملی اهل بیت(ع) و احیای فرهنگ صله رحم، بهبود روابط همسایگی و فرهنگ آپارتمان نشینی از جمله محورهای این همایش به شمار می روند.

 

به گفته وی اصلاح الگوی مصرف و پرهیز از تجمل گرایی و غرب زدگی، ترویج عفاف و ارتقاء عزت و کرامت زنان در خانواده و اجتماع، راهکارهای حفاظت از محیط زیست و میراث فرهنگی، احیای هنر و معماری ایرانی اسلامی، ارائه الگوی صحیح کسب و کار و رزق حلال و ... برخی دیگر از محورهای این همایش محسوب می شوند.

 

گفتنی است، همایش ملی راهکارهای تحقق سبک زندگی اسلامی پیش از این قرار بود یازدهم اردیبهشت ماه در بجنورد برگزار شود اما به دلیل آن چه که داوری دقیق تر مقالات رسیده عنوان شده بود؛ برگزاری این همایش به اول خرداد موکول شد.

 

مقوله سبک زندگی اسلامی و تلاش برای احیای آن در جامعه، نخستین بار در مهر ماه سال 91 و در سفر مقام معظم رهبری به استان خراسان شمالی در دیدار روحانیان و طلاب این استان با ایشان، از سوی معظم له مطرح شد.

 

رهبر انقلاب در این دیدار با تأکید بر ورود طلاب و روحانیان و نیز صاحب نظران دینی به این مسأله، فرمودند: تقویت سبک زندگی ایرانی اسلامی در دنیای امروز این ضرورت را ایجاب می‌کند که راه و روش این زندگی در دستور کار نخبگان حوزه و دانشگاه قرار گیرد و با توصیفی از وضع موجود، ضعف ها و اشکالات برای پیدا شدن راهکارها، تبیین و در اولویت کاری قرار گیرد./9314/ت302/ب

ارسال نظرات