۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۷
کد خبر: ۲۰۶۸۱۰

توهین نامزدهای آلمانی به طرفداران یکدیگر

خبرگزاری رسا ـ انتخاباتی که نتیجه نظر سنجی ها در آلمان نشان می دهد، حزب محافظه کار با کسب 39 درصد آرا در جایگاه بهتری از حزب سوسیالیست که 27 درصد آرا را به خود اختصاص داده، قرار دارد.
آلمان

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، یورو نیوز در خبری، گفت: شبکه «آ، ار، د» آلمان، روز سه شنبه، میزبان مناظره میان ژان کلود یونکر، نامزد حزب محافظه کار و مارتین شولتس، نامزد حزب سوسیالیست، در انتخابات اروپا بود.

 

انتخاباتی که نتیجه نظر سنجی ها در آلمان نشان می دهد، حزب محافظه کار با کسب 39 درصد آرا در جایگاه بهتری از حزب سوسیالیست که 27 درصد آرا را به خود اختصاص داده، قرار دارد.

 

یونکر با تأکید بر این اگر با آرا راست افراطی به ریأست کمیسیون اروپا برگزیده شود، این سمت را رد خواهد کرد، گفت: من نمی توانم بپذیرم که به وسیله فاشیستها، نژادپرست ها و کسانی که هیچ کس جز خودشان را قبول ندارند، برگزیده شوم، من چنین انتخاباتی را نخواهم پذیرفت.

 

ولی مارتین شولتس، رقیب سوسیالیست او هم که برخی احتمال ائتلاف این دو را به دلیل نزدیکی آراشان، بعید نمی دانند، میزان مشارکت بالای مردم آلمان را زمینه ساز عدم حضور نمایندگان حزب راست افراطی در پارلمان اروپا دانست.

 

وی گفت: وظیفه دموکرات های آلمان است که اجازه ندهند تا کسانی که برای ایدئولوژی آدولف هیتلر تبلیغ می کنند، نام آلمان را در پارلمان اروپا، آلوده کنند. امیدوارم یکشنبه شاهد چنین حرکتی باشیم.

 

آخرین نظرسنجی ها در آلمان نشان می دهد که حزب سبزها یازده درصد، حزب محافظه کار ضد یورو موسوم به «آ اف د» 7 درصد و حزب راست افراطی این کشور نیز احتمالا حدود 3 درصد آرا را در این انتخابات به خود اختصاص خواهند داد./993/1409/ح

 

ارسال نظرات